dinsdag 22 augustus 2017

Foto's wespen en een bloemenkaart

Hallo allemaal,  

daar ben ik weer. Genietend van het mooie weer wat we hebben tot nu toe. Want je weet het maar nooit hier in ons koude kikkerlandje.  Ik heb nog een paar beloofde foto's voor jullie van het wespennest. Hij is nu weg. Eigenlijk wel jammer....het is zo'n kunstwerkje. 


Hij door midden gehaald. Zo konden we mooi zien hoe het gebouwd is. En dit schijnt een nest van 3 weken te zijn....Zo'n groot nest had de beste man nog nooit gezien en stond zelf ook dapper foto's te nemen in zijn pakje en spuit bij de hand. Zo'n groot nest herbergt al gauw 4000 wespen. Als je de foto hieronder bekijkt, zie je bijna volwassen wespen en larven.

Ik hoop dat we er voor dit jaar weer vanaf zijn. 2 Nesten laten verwijderen kost hier €85.-

Maar dan nu mijn kaart voor vandaag. Ik heb hem weer in mijn favoriete kleuren gemaakt. Het is een fourfold kaart. Leuk model om zoals deze met bloemen te werken. Je kunt bij wijze van spreken een heel veld maken. 



Ik heb de stempelset van PaperArtsy gebruikt. Wel 1 van mijn favorieten. Een paar jaar geleden heb ik van dit stempelmerk een set verkocht. Heb ik nog elke dag spijt van.....nooit te snel iets wegdoen. Het wordt vanzelf weer gebruikt.


De achtergrond heb ik met verschillende kleine stempeltjes van o.a. Crealies gestempeld. De bloemen ingekleurd met de Zigmarkers. Nu moet de kaart nog een mooie bestemming krijgen. Maar dat zal vast goed komen..

Voor ik het vergeet, Wilma, je had mijn blog al gevonden maar bent nu ook volger geworden. Superleuk! En natuurlijk iedereen bedankt voor de leuke reacties op de easelkaart. 

Wij gaan vandaag bloemkool of bonen inmaken....niet het leukste werk maar in de winter wel het gemak ervan. Morgen gaan we een dagje naar Laura. Nog 2 weekjes en dan zitten haar 9 weken vakantiewerk erop. Ze heeft tot nu toe genoten. Dat is al heel wat.

Fijne dag allemaal en geniet van het mooie Hollandse weer!

Liefs Monique

18 opmerkingen:

Eri zei

Wow, wat een mooie foto's, die wespen hebben er hun werk van gemaakt. Prachtig die fourfold kaart, je hebt hem heel leuk versierd met die mooie stempels.
Groetjes, Eri

Margreet zei

Schitterende foto's, Monique...idd aardig bedrag om de nesten te laten verwijderen...kun je weer leuke knutselspullen voor kopen.
En ook ben er al lang achter dat je je spullen niet te snel moet verkopen....gegarandeerd dat je een keer spijt krijgt.
Je kaartje ziet er prachtig uit....ontzettend leuk model en mooi gestempeld en gekleurd.
Veel succes met inmaken en een gezellige dag bij Laura.
xxx Margreet

Cards en Box bij Lady M zei

Dat is zeker een kunstwerk zo'n wespennest je kaartje vind ik erg mooi groetjes maartje

Cards en Box bij Lady M zei

Dat is zeker een kunstwerk zo'n wespennest je kaartje vind ik erg mooi groetjes maartje

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt. De wespen bij jullie zijn ook van die kunstenaars. Groetjes Joanne

Angelique zei

Schitterend vierluik, mooi dat paars met het frisse groen. Mooie achtergrondjes en prachtige bloemen. Ook je easelkaart is mooi geworden, heel romantisch in die kleurtjes. Eng zo'n wespennest in de buurt maar het ziet er wel mooi uit. Geniet ervan om met z'n tweetjes thuis te zijn.
lieve groetjes Angelique

!neke zei

Superkaart en geen wesp op te zien !!!!!!

Caroline Cards zei

Wow Monique wat een prachtige kaart, leuk model en je hebt hele mooie kleuren gebruikt!
Wat een kunstwerk is zo'n wespennest en ben maar blij dat het weg is, zodat al die wespen niet om je oren vliegen! Brrrr, moet er niet aan denken.
groetjes, Caroline

Caroline zei

Een heel mooi kaartje. Jaren geleden hebben Nicolette en ik alle knutselspullen van onze tante gehad, en die had veel! Echt heel veel! We hebben toen heel veel mogen verkopen en daarvan hebben we oa toen onze cuttlebug van gekocht. Helaas zaten daar toen oa heel veel stempels tussen waar we toen niks mee deden. En ook inkt en nog veel meer. Onze smaak is veranderd en soms bedenk ik me ook dat we te vroeg veel te veel hebben verkocht. Tja, niks aan te doen maar soms nog ontzettend jammer.
Groetjes Caroline

Rosina zei

Zoooo Monique hele mooie foto's heb je van die wespennest gemaakt...daar krijg je zo gemakkelijk de kans niet voor normaal...inderdaad een heel kunstwerk hebben ze ervan gemaakt...maar ik heb die ook liever niet in mijn buurt
Het kaartje wat je gemaakt heb is weer een echte topper...leuk modelletje en prachtig gestempeld allemaal

groetjes
Rosina

Hermien zei

Een hele mooie bloemenkaart Monique mooie combinatie dat paars met het groen! Wij hebben vandaag aan de waterkant genoten van het heerlijke weer, morgen wordt het nog warmer dus gaan we richting het zwembad.

Groetjes Hermien

GerJanne zei

Hoi Monique,
Wat een prachtig mooi nest maken de wespen toch. En eerlijk gezegd ben ik ze ook liever kwijt dan rijk. Maar het blijft een kunstwerk.
Jouw kaart is ook prachtig! Ik herken de stempelset, heb ik mee gewerkt toen ik bij je was. Kaartje nog niet afgemaakt, trouwens. Komt binnenkort wel als ik thuis ben.
Dat model is ook super. Kan veel op en dat maakt het leuk om te bekijken.
Groetjes,
GerJanne

Henriët zei

Prachtig toch zo'n wespennest. Alleen jammer dat die beestjes zo vervelend kunnen doen.
Je kaart vind ik echt prachtig. Een gaaf modelletje en zo mooi met die bloemenstempels.
Succes met het inmaken. Ik heb gisteren 2 emmers bonen in de diepvries gemaakt en vandaag ga ik een paar pannen courgettesoep maken om in te vriezen. Kunnen we er weer tegen deze winter.
Groetjes van Henriët

Gerrina zei

Mooi om het nest zo te zien, maar... niet mooi om het zo dicht bij te hebben...
Je kaart is een mooie; lekker fris van kleur en mooi van vorm! Groetjes, Gerrina

Nicolette zei

Mooi kaart Monique. En wat een mooie foto van het wespennest. Fijn dat je daar nu van af bent.
Groetjes Nicolette

Freubelmina zei

Deze blog zag ik op vakantie voorbij komen en was zeer benieuwd naar de wespennesten, nu eens rustig bekeken....wauw wat een kunstwerk! Schitterend hoe ijverig ze zijn maar beter kwijt dan rijk brrrrr. En wat een schitterende kaart zeg, wat mooi met stempels zo,echt super gedaan.
Ik neem aan dat je een andere Wilma bedoeld want volgens mij ben ik al een tijdje volgster bij je en daar ben ik blij om want het is een genot om op je blogje te neuzen! Fijne zondag en lieve groetjes, Wilma

Freubelmina zei

Oooo nu snap ik het betreffende het volgster worden....ik bedoelde in de vorige post dat ik volgster ben geworden op de blog knutsel en kadootjes :-)

Unknown zei

Een hele mooie bloemenkaart Monique mooie combinatie dat paars met het groen! Wij hebben vandaag aan de waterkant genoten van het heerlijke weer, morgen wordt het nog warmer dus gaan we richting het zwembad.
โกลเด้นสล็อต
สูตรบาคาร่า
gclub

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...