woensdag 24 juni 2026

Een hete (kletsel)date 😂😂😂



Hallo,

Vandaag een berichtje over de gezellige date met Henriët afgelopen vrijdag. Het was snikheet buiten, dus zaten we gezellig te kletsen in mijn hobbykamer, met de rolluiken naar beneden, de ventilator  en het licht aan.

Voor de lunch verhuisden we naar de keuken, waar de airco voor wat verkoeling zorgde. Daarna gingen we weer terug naar mijn hobbykamer. En het is ons zowaar gelukt om een creatie af te krijgen!

Ik heb nog heel veel Kadoosjes (magazines) liggen en het leek me leuk om daar eens iets mee te maken. Het liefst zonder heattool deze keer. We kozen voor een tutorial van Anneke Voskuil, die helaas al enige tijd niet meer onder ons is. Wat heeft zij toch prachtige en inspirerende projecten gemaakt.

Met kraftkarton, designpapier en stempels hebben we op deze snikhete dag toch iets heel leuks gemaakt: een origineel cadeautje om weg te geven.



Wip ook gezellig bij Henriët langs. Zij heeft hele andere kleuren gebruikt. Nog 1 keer voor de grote vakantie kletselen. Ik hoop dat het dan niet zo heet is. 

We gaan nu ook een snikheet weekend tegemoet. Ik ga met Laura ons jaarlijks weekendje vieren op de Veluwe. Eens kijken of we ergens verkoeling kunnen vinden.

Fijne dag, liefs Monique






zondag 21 juni 2026

Vakantie!!!

 Vandaag start de volgende challenge bij Knutsels en Kadootjes. Deze keer duurt ie wat langer omdat de vakanties beginnen. Zeker voor de grijze brigade....hahahaha.

Wij zijn de 2e week van juni geweest en jammer genoeg regende het geregeld, dus werd het geen fietsen maar rondjes rijden in de auto. We zijn naar het Airborne museum in Oosterbeek. Heel indrukwekkend. En zondag hebben we nog een route gelopen bij de Loenense watervallen. Op een hypo na, ging het best goed. Alleen doen we er langer over maar dan hou ik het wel vol.

Maar genoeg gezeur, nu de challenge.

Onze Laura gaat een huttentocht doen in de Dolomieten van 5 dagen. In haar eentje... En met dat in gedachten heb ik deze journalpagina gemaakt.


Soms lukt het niet en soms valt alles samen. 
Doen jullie ook weer gezellig mee? Tijd genoeg om een mooi vakantiekaartje of creatie te maken.
De challenge loopt tot en met vrijdag 31 juli. En we hebben een leuke prijs van Carlijn Design.

Als je HIER klikt kom je bij de challenge.

Lieve groet, Monique

zondag 7 juni 2026

Ietsjes later Hieperdepiep Hoera!!

 Hallo allemaal,

vandaag hebben we een reminder bij Knutsels en Kadootjes.

HIEPERDEPIEP HOERA!!

Er zijn al mooie inzendingen maar nog lang niet zoveel als bij de vorige challenge. Doen jullie gezellig mee? Het is niet moeilijk hoor. Alleen was ik weer te laat door drukte. De hele week dacht ik eraan maar uiteindelijk kwam er zoveel tussendoor of was ik gewoon te moe. Maar vanmiddag bij het opruimen en spullen bij elkaar te zoeken voor de vakantie, kwam ik een achtergrondje tegen en stempels van Karlijn Design. Dit is 'm geworden:


En Hieperdepiep Hoera is het voor ons wel deze week. Na maanden huizen kijken, biedingen doen en overboden worden, is het Kevin eindelijk gelukt een huis te kopen. Wat een opluchting! Gelukkig zit hij goed bij Laura en hebben ze nog tot september gezelligheid aan elkaar. Daarna gaat Kevin naar zijn eigen stekkie.

Als je mee wilt doen bij Knutsels en Kadootjes, KLIK dan HIER.
Je hebt nog een kleine 14 dagen de tijd.

Liefs Monique


vrijdag 5 juni 2026

Koffie en Creatie 3

Hallo allemaal!

 Welkom bij Koffie en Creatie 3. Ik kreeg de vraag hoe ik een achtergrond maak met Distress Ink en Oxide Inkten van Find It. In deze video laat ik stap voor stap zien hoe ik te werk ga. Ik hoop dat jullie het een interessant en inspirerend filmpje vinden. Veel kijkplezier! 😊


Deze video is niet bewerkt en er is niets uitgeknipt. Jullie zien dus ook de kleine foutjes die onderweg gemaakt worden. Dat hoort erbij; we zijn allemaal mensen en niet alles gaat altijd in één keer perfect! 😊

Dit is de kaart die ik van de achtergrond heb gemaakt.


Alle producten zijn verkrijgbaar bij de Hobbystudio.








Gans en tekst uit eigen voorraad.

Veel plezier met kijken!
Liefs Monique



 

zondag 31 mei 2026

Dank jullie wel!

 Hallo,

vandaag alweer de laatste dag van mei. Wat gaat het weer hard. En al weer een week geleden dat ik jarig was. Dus tijd om jullie te bedanken voor de prachtige kaarten die ik mocht ontvangen. Mijn dressoir staat er heel vrolijk bij. Ik heb al heel veel mensen persoonlijk bedankt maar ik doe het hier ook nog een keer voor het geval ik iemand vergeet 😇

Dus, Daphne, Nelleke, Nelly, Colien, Annet, Gerie, Martha, Cindy, Nancy, Hermien, Henriët, Ingrid, Ineke en GerJanne super bedankt! Het maakt een verjaardag net iets specialer.


Mijn kaartje is er eentje uit een boekje die ik zelf heb gemaakt met de clinch. Lekker vintage. Eens een keer wat anders dan de kleurrijke creaties die jullie normaal van mij zien.

Kleine update: ik ben vrijdag bij de cardioloog geweest. Het is nog niet helemaal duidelijk. Ze denkt aan een stijve hartspier of vernauwde bloedvaten. Ik krijg nu bij mijn bêta blokker nog bloedverdunners en  plastabletten. 29 juni krijg ik een myo-cardscan. Een normale CT-scan gaat niet omdat de hartslag zo hoog is. Waarschijnlijk heeft het hartprobleem er al gezeten maar heeft de griep van afgelopen december het laatste duwtje gegeven om er echt last van te krijgen. We wachten het allemaal maar af. 

Vanmiddag gaan we naar de Kevin, Laura en Fender (toch een voordeel dat ze nu bij elkaar wonen 😃)
Mijn kadootje ophalen en even met Fender knuffelen. Die brengt, ondanks dat het allemaal niet leuk is voor hem, zoveel liefde en vrolijkheid. Dat is het beste medicijn!!! Èn niet geheel onbelangrijk, als hij bij ons is, wil hij altijd naar oma's werk (lees mijn hobbykamer) en gaan we kleuren. Oma helemaal gelukkig!

Allemaal een fijne zondag en een goede week gewenst!
Liefs, Monique





zondag 24 mei 2026

Hieperdepiep Hoera

 Hallo,

 vandaag een nieuwe challenge bij Knutsels en Kadootjes. En omdat het toevallig ook mijn verjaardag is kozen we afgelopen november voor Hiep Hiep Hoera!

Dit is mijn bijdrage voor de challenge


Afgelopen week had ik tijd om even voor mezelf te freubelen. Met al gekleurde afdrukjes en distressinkt.

 De week begon met dat we alleen de dinsdag niets te doen hadden. Maar Kevin gooide roet in het eten. Geert moest hem helpen en ik moest op Fender passen. Nou dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg. Hij wilde in oma's werk (kamer) kleuren. En zo van de een op andere dag zie ik hem gericht kleuren in plaats van krassen. Nog lang niet binnen de lijntjes. Maar ik sta er van te kijken hoe snel die stappen gaan. En natuurlijk genieten!!


Morgen komen Kevin, Laura en Fender lunchen. Kevin moet om half 2 aan het werk. Laura en Fender blijven. Misschien even naar het Kabouterbos of trekkers kiek'n... Verder geen visite dat komt later wel. 

Maar terug naar de challenge. Doen jullie gezellig mee? De vorige leverde 70 deelnemers op. Dat willen we natuurlijk evenaren. Klik hier, dan kom je bij de challenge uit.

Wens ik jullie een fijn Pinksterweekend en ga ik straks mijn envelopjes open maken.

Liefs Monique





woensdag 20 mei 2026

Een vriendinnendagje

 Afgelopen maandag zijn Henriët en ik samen weer aan de freubel gegaan. Ik moest mijn punchboard meenemen. Dus daar zijn we mee aan de slag gegaan, Nadat we eerst een mok thee en een stukje appeltaart naar binnen hadden gewerkt. En natuurlijk kletsen.


Daar waar Henriët voor zachte kleuren ging, wilde ik knallen. Dat is wel gelukt denk ik.
Ik heb gewerkt met de stempels van Alison Bomber van PaperArtsy. Dat is toch wel mijn favoriete merk stempels. 

Vandaag heb ik mijn echo van het hart gehad en bloed laten prikken. Nu nog een weekje wachten totdat ik naar de cardioloog mag. Morgen met Laura naar het ziekenhuis voor een maagonderzoek. En dan aan het einde van de middag weer een huis kijken met Kevin. Zo blijf je wel in beweging.

Nu eerst maar eens een avondje knutselen straks. Ik zie dat ik met mijn vorige bericht nog niet ben verschenen. En zag net dat er bij Henriët ook nog maar 1 iemand had gereageerd. Het wordt er niet leuker op zo. 





Een hete (kletsel)date 😂😂😂

Hallo, Vandaag een berichtje over de gezellige date met Henriët afgelopen vrijdag. Het was snikheet buiten, dus zaten we gezellig te kletsen...