zondag 26 maart 2017

Mannen en Woody Woodpecker

Hallo allemaal,

vandaag is de eerste dag dat het weer langer licht is. Kunnen jullie daar ook zo van genieten? Ik wel. Vanmiddag rond een uur of 2 brak ook hier de zon door en heb ik mijn snoeiklusje afgemaakt. Afgelopen vrijdag heb ik de hele voortuin gesnoeid maar dan moeten al die takken ook nog door de versnipperaar....pfff. Maar ik heb het gered. Alles is aan kant en het lijkt ook weer zo mooi. Een huis met 18 are en 75 centiare (zo staat het in het taxatierapport) leek ons 24 jaar geleden heel mooi maar om zo'n grote tuin te onderhouden is toch wel andere koek. En de klusjes vallen vaak in de weken dat Geert 14 dagen op zee zit.....zou ie het er om doen? Nee hoor, ik weet dat ie met liefde me alles uit handen neemt. Maar tuinieren geeft ook wel rust in je hoofd.

Maar nu mijn kaart voor vandaag. Ik heb een mannenkaart gemaakt met panpastel. Die staan ook nog in de kast...hihihi. De stempels die ik heb gebruikt zijn van Viva Decor. Die vind ik echt gaaf. Ik heb aardetinten met oker, koper en zilver gecombineerd.  Best een goeie samenstelling al zeg ik het zelf.

Mannenkaartjes heb ik veel te weinig. Maar daar hebben we volgens mij allemaal wel moeite mee.

 Morgenvroeg eerst op verjaardagvisite bij de vriendin waar ik donderdag mee heb geluncht.
Met haar en Anja ga ik 11 april lopen voor ALS. Ik hoop dat we net zulk mooi weer hebben als nu. In ieder geval droog.

  En dan is er nog 1 foto die ik jullie niet wil onthouden. De hele winter hebben we een specht gezien. En telkens als ik mijn fotocamera had gepakt, was Woody Woodpecker weer weg.
Maar het is me gelukt!!

En het musje houdt in de gaten dat ie niet alles opeet. De potjes zijn inmiddels leeg en ze zullen zich nu zelf moeten redden.

Ik wil Wilma nog van harte welkom heten op mijn blog. 
Ik hoop dat we lang van elkaars creaties mogen genieten.

Morgenvroeg zijn jullie de eerste met wie ik afspreek, misschien vanavond al wel 😉

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week met veel zonneschijn!🌞

Liefs Monique


25 opmerkingen:

Chantal zei

Mooie stoere kaart, erg mooie kleuren.
Groetjes, Chantal S

Marijke zei

Nou dat is inderdaad een hele klus zo'n tuin. als ik al denk dat ons kleine tuintje zoveel werk is dan benijd ik je niet hoor!! Maar het geeft ook wel veel rust dat is waar! Je kaart is prachtig, mooie kleuren en mooie stempels! en je foto van de woodpecker vind ik ook wel gaaf hoor! Lukt mij niet!! Groetjes Marijke.

Nicolette zei

Mooie kaart. En wat heb je een groet tuin, inderdaad wel fijn om je hoofd leeg te maken.
Groetjes Nicolette

Sylvia zei

Prachtige mannenkaart, Monique.Mooie rustige kleuren en mooi stempelwerk.Mooie foto wat leuk zo'n musje in je tuin.Dat zie je niet zo vaak meer.Tenminste niet hier.

Groetjes, Sylvia.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een gave mannenkaart Monique, mooi in die warme kleuren. Wat een topfoto van die specht en het musje. Ik hoor er steeds één als ik met Ziva in het bos loop maar kan hem maar niet ontdekken..LOL
Lieve groetjes Miranda

Freubelmina zei

Een hele mooie mannenkaart,echt zeer geslaagd!!
Pfff wat een tuinklus zeg!
En die specht......wauuuuuuwww schitterend!
Fijne avond, liefs Wilma

Nancy Soetaert zei

Je foto vind ik echt fantastisch! Maar ook je kaartje in die mooie kleuren!
fijne avond!
nancy

alma.heijenk@gmail.com zei

mooie kaart geworden.
prachtige foto heb je gemaakt van de bonte specht. Bij ons vliegt de groene specht ook rond. is moeilijk om m goed op de foto te zetten.

Manja zei

Wat een geweldig mooie kaart, Monique en wat een superleuke foto van het musje samen met de bonte specht! Heel schattig :) Ik wens jou ook veel zonneschijn toe!
Groetjes, Manja.

Hermien zei

Ja, het was een mooie dag vandaag vanmorgen heb ik 5,4 km gerend in het bos heerlijk met dit weer! Fijn dat de tuinklus weer geklaard is en nu genieten van al dat moois in de tuin zoals de specht.
Je kaartje is weer prachtig de kleuren passen mooi bij elkaar.

Groetjes Hermien

Margo zei

Hi Monique, ja wat een grote tuin zeg ! Daar komt veel werk bij kijken, het is inderdaad lekker zennifying zoals ik altijd zeg, maar je wil ook niet té veel tijd daaraan spenderen he, te veel andere dingen die ook leuk zijn !
Je kaartje is een toppertje ! Ik heb afgelopen week de Brusho zo nog eens uit de kast gehaald, een mens krijgt toch nogal wat bij elkaar he !

Margo zei

Oh ja, de specht is trouwens echt gaaf !!!!

Eri zei

Wat een leuke mannenkaart heb je gemaakt, en mooie kleuren heb je gebruikt! Wat leuk die foto, en soms moet je lang wachten met het toestel in de aanslag.
Ik wens jullie heel veel succes met de loop voor ALS, het is een vreselijke ziekte.
Groetjes, Eri

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaart. Prachtige kleuren. Gaaf die foto van de specht. Groetjes Joanne

Sabine zei

Wat een mooie stoere kaart! Heel gaaf gemaakt Liefs Sabine

Marja zei

Mooie stoere mannenkaart!
Leuk hoe je hem hebt gemaakt,mooie stempels ook.
Grote tuin is inderdaad leuk maar het onderhouden daarvan is een hele klus. Mooie foto heb je gemaakt.
Groetjes Marja.

Ans Gilbert zei

Hoi Monique,
grote tuin is fijn maar wel een hele klus om het bij te houden..de foto van de specht is echt keileuk..Ook je mannenkaart is stoer en mooi van kleur..en de zomertijd, nee, dat hoeft voor mij niet, inderdaad 's avonds langer licht, maar 's morgens ook eerder op staan..
groetjes,
Ans

Creanita60.blogspot.nl zei

Een hele mooie mannenkaart in deze warme kleuren.
Succes met je tuin het is nu idd lekker lang licht kun je ook aan het begin vd avond nog een rondje door de tuin of gewoon nog van die mooie plaatjes schieten met je camera.
Groetjes Anita

Margreet zei

Gave mannenkaart in mooie kleuren Monique! Wat een gave foto van die specht, met dat rustig wachtende musje...schattig!
xxx Margreet

Trijntje zei

Hoi Monique wat een leuke mannenkaart! Wat heb je een prachtige foto van de specht! Bij jou eet hij alles op . Bij ons is er een bezig geweest toen we naar he werk waren om een hokje kapot te maken! Wij hebben nu lood om de ingang van de nestkastjes gezet. Dan kan de opening niet groter gemaakt worden. Het zijn wel prachtige vogels. Maar ondeugend! Je hebt het maar weer druk. Vandaag was het echt geweldig weer om buiten
Te zijn. Geniet ervan. Ik hoop dat he nog een paar dagen aanhoud. Dan kunnen we er aan het eind van de week ook weer van genieten. Groeten Trijntje

Caroline Cards zei

Een mooie kaart en de kleurcombinatie is geweldig!
Wat een schitterende foto met de specht en het musje!
groetjes, Caroline

Josje zei

Mooie kaart en ja mannenkaarten dat is een dingetje

Sarah - Crea S zei

Wat een knappe verschijning, je mannenkaart! Vind 'm echt geweldig!
Ja zo'n grote tuin vergt natuurlijk heel wat onderhoud, maar je krijgt er ook wat voor in de plaats...

Margreet zei

Heel erg bedankt voor je mooie verjaardagskaart. Wat goed dat jij dat onthouden hebt! Zou je mij jouw adres en geboortedag ook door willen geven, dan krijg jij van mij ook een kaartje☺☺
xxx Margreet

Gerrina zei

Mooi kleurrijk je kaart en toch echt een mannenkaart!
Heerlijk om niet alleen bij het stempelen/knutselen, maar ook in de tuin je hoofd leeg te maken!
Enne je hoeft niet meer naar de sportschool als je flink bezig bent geweest :) Groetjes, Gerrina

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...