zondag 4 augustus 2024

Hoe doet een bij? Bzzzzzz.....

 Hallo allemaal,

daar ben ik ook eens weer. Want vandaag begint er een nieuwe challenge bij Knutsels en Kadootjes. En ondanks dat er 6 weken tussen zaten was ik natuurlijk weer te laat. Maar ben vanmorgen aan de slag gegaan en heb toch een schudkaartje kun leveren. Want dat is de nieuwe uitdaging bij Knutsels en Kadootjes. En voor mij is dat een echte uitdaging. Zo buiten mijn comfortzone. Maar zo werkt een uitdaging toch?


Ik heb de bijtjes gekocht van Lavinia. Die vond ik zo leuk. En ik wilde een kaartje voor Fender maken. Dus mooi gecombineerd. Ik heb een flapjesboek van Nijntje en achter 1 van die flapjes vliegt een bij. En als ik nu vraag hoe een bij doet, zegt ie bzzzzzz maar dan met heel veel consumptie....hahaha. Inmiddels kan hij ook bij zeggen en aap en put en nog veel meer. Maar afgelopen maandag in de dierentuin bij de apen zag hij ook een man vol in de baard. Hij stond voor hem en noemde hem aap. Ik schaamde me rot maar die man vond het gelukkig wel grappig... En hij is helemaal gek van auto's, trekkers en vrachtwagens... Hoe hij die uitspreekt kan ik helemaal niet nadoen maar je zou denken dat ie in het Gooi woont..... rrrrrrrrrrr.


Maar om een lang verhaal iets korter te maken.... heb ik hier mijn schudkaartje voor jullie. Inmiddels ligt ik nog wat te drogen maar het is gelukt.


Met stencils van Art by Marlene en distress oxide heb ik de achtergrond gemaakt. De stempeltjes gezet, wat schudmateriaal gemaakt en alles in elkaar geplakt. Het is niet moeilijk maar je moet even plannen zeg maar. En dan komt alles goed.

Doen jullie ook gezellig met ons mee? KLIK dan HIER en zie dan ook de mooie kaarten van de gastdesigners en mijn dt-maatjes. Die zijn supermooi!

Wij gaan een rondje in de cabrio rijden vandaag en aan het eind van de middag komt Laura eten. Gezellig!! Ik heb nu vakantie. Drie weken lang! Zo lekker.... Eerst een weekje thuis en dan op naar Schotland. Regenjassen inmiddels gekocht...denk dat dat wel handig is.

Voor nu een fijne dag!!!
Liefs Monique 🐝🐝🐝


12 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Wat een gezellige blogpost Monique! Echt v
ers van de pers je schudkaart en hij is enig met de bijtjes! Heerlijk vooruitzicht vakantie naar Schotland maar eerst nog even lekker een weekje thuis! Fijne vakantie, enjoy it!
xx Gerie

Ellen zei

Superleuk kaartje heb je gemaakt!
Heerlijk hè dat geklets van die kleintjes!
Geniet van jullie Schotland reis…love it!
Groetjes Ellen

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje voor de nieuwe challenge , altijd gezellig dat gebabbel van de kleintjes
geniet van je vakantie
groetjes ellen

Kaartenkraam zei

Wat is Fender alweer groot, leuke foto van jullie!
Je kaart is erg leuk geworden met al die bijtjes, mooie achtergrond ook.
Alvast veel plezier in Schotland gewenst, fijne vakantie!

groetjes van Ank

Angélique zei

Wat is Fender een mooi mannetje, oma's trots! Goed dat hij al zoveel woordjes kent.
Je kaart met bijtjes en schudgedeelte is super. Gelukkig waren de bijtjes vrijdag uitverkocht bij Hobby Vision, anders waren die zeker mee naar huis gevlogen (nu evengoed een hoop inktjes, haha)
Fijne vakantie, veel plezier is Schotland!

Colien zei

Misschien last minute, maar het is een BIJzonder mooi kaartje geworden!
Leuk dat jullie regelmatig met Fender naar Wildlands gaan, fijn zo'n mooie dierentuin dichtbij. Geniet van je/jullie vakantie, veel plezier in Schotland!
grtz Colien

Caroline zei

Awh superleuk kaartje! Haha, ik zie het helemaal voor me met de man en de baard. Dit gebeurde laatst ook bij Evi (3,5 jaar) Die zag iemand met gekleurd haar en zei: dat vind ik echt lelijk. Totdat mijn dochter zei, ja maar ze verft het. Toen zei Evi: o, dan vind ik het wel mooi haha
Zo leuk toch die puurheid van die kinderen.
Fijne vakantie!
Groetjes Caroline

Daphne zei

Wat een mooie kaart.
Het schud materiaal is er mooi bij, ik denk dat Fender héél blij is met zijn kaart, helemaal omdat hij er mee kan schudden en eet dan geluid bij komt.
Wat leuk om te lezen over Fender, wat ben jij een trotse oma. 🥰

Martha zei

Superleuk schudkaartje Monique
Net als het leuke verjaardagskaartje wat ik mocht ontvangen vorige week heel erg bedankt!
Wat grappig dat Fender die meneer aap noemde hahaha
Alvast een fijne vakzntie, liefs Martha

Elly zei

Een prachtige kaart heb je gemaakt.
Fijne vakantie, groetjes Elly

Nancy zei

Hey Monique,
Dank voor jouw reactie op mijn schudkaarten. Ik maak ze heel erg graag, vandaar mijn eerste deelname op jullie blog.
Jouw bijtjeskaart is super mooi geworden, misschien ga je nog even graag schudkaarten maken als ikzelf!
Liefs,
Nancy

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een mooi kaartje is het geworden!
groetjes Alma

Time to travel

Vandaag is het tijd voor een nieuwe challenge bij Knutsels en Kadootjes. En deze keer is het thema "Alles vliegt". We willen iets ...