woensdag 2 augustus 2023

Purrrfect katje fototutorial

 Hallo,

vandaag heb ik een Artjournalpagina voor jullie. Die ik heb gemaakt met de nieuwe collectie Purrrfect van Pronty. Sommige van jullie weten misschien wel dat ik bang ben voor katten. Én dat weten die poezebeesten hoor.... Ze komen altijd bij me. Maar deze die ik nu heb gebruikt in mijn ArtJournal vind ik wel lief. Die blijft netjes zitten....hahaha.


Hieronder laat ik zien hoe deze pagina tot stand is gekomen. Wil je live zien hoe ik deze technieken heb gebruikt? Kijk dan a.s.  augustus live mee op Pronty Crafts and Friends.

Je begint met 3 vellen aquarelpapier. De afmetingen zie je op de foto. Ze zijn in inches. Als je de foto aanklikt zie je het duidelijker.

Met tape, wat je makkelijk weer kunt weghalen, plak je de 3 stukjes op elkaar.

Hier zie je het bijna niet maar er ligt een gelliplate. Die smeer je in met Distress Oxide. Ik heb Prize Ribbon gebruikt.

Daarna spray je er wat water op en leg je de 3 stukjes die aan elkaar vastzitten op de inkt en gelliplate.

Goed aandrukken, dan krijg je dit resultaat. De witte stukjes in de randjes vind ik niet erg, het geeft iets extra's.

Als ie goed droog is, leg je er een mooi stencil op. Ik heb de kattepootjes gekozen. Artikelnummer 470.806.022, mocht je hem willen aanschaffen. 

Met rode en blauwe acrylverf heb ik pootjes getamponeerd.


Met een achtergrondstempeltje van Crealies heb ik de randen met dezelfde distressinkt gestempeld.



Tijdens het goed drogen van de 3 vellen ben ik de pagina waar hij op moet gaan verven met blauwe acrylverf. Gewoon met een dauber/vingersponsje. Het midden hoeft niet, daar komt de kaart.

Nadat de blauwe verf goed droog was, heb ik het vissenstencil 470.86.018 gepakt en met rood gesponst.

Hier heb ik de vellen van elkaar afgehaald.

Met donkerblauw kaartkarton heb ik de vellen gemat. De afmetingen staan op de kaarten. Ook in inches. 

Als je goed kijkt, heb ik ze opgeplakt.


En hier alledrie weer opgeplakt. Precies zo dat je alle pootjes weer goed bij elkaar krijgt. Daarna op de pagina geplakt.


Met een waaierkwast en witte acrylverf heb ik lekker gespetterd.

De kat van chipboard 492.001.046 heb ik blauw geverfd en opgeplakt.

En dan het eindresultaat.  De kat heb ik nog oogjes en snorharen gegeven. Ik heb stickers gebruikt van de Under Construction collectie 491.100.020, die passen iets beter bij mij 😂

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. 

Dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn vorige post. Ik heb inmiddels een morgen gewerkt bij de bakker en dat is wederzijds goed bevallen. Zij hebben vanaf volgende week vakantie. Vanaf 29 augustus ga ik elke week een dag inwerken en dan 21 september gaan we voor het echie. Ik heb er zin in! Fender heeft ook al even gekeken waar oma komt te werken.

Veel plezier met de tutorial!
Liefs Monique

7 opmerkingen:

Diny zei

Wat een super leuke pagina heb je gemaakt Monique!
Mooi om de opbouw te kunnen volgen.
Groetjes Diny

Ellen zei

Schitterend gedaan!
Groetjes Ellen

Angélique zei

Ik houd ook helemaal niet van katten 🙈 al ben ik er niet bang voor, wel allergisch.
Toch heb je een leuke pagina gemaakt. Dankjewel voor de tutorial, ik heb je op you tube ook al opgezocht, zodat ik steeds meer zetjes krijg om uit mijn comfortzone te stappen.

Ela zei

Wat een gave kaart heb je gemaakt, mooi project. Veel succes met je nieuwe job, heerlijk tussen de broden en al het andere lekkers, de geur alleen al! Groetjes Ela

Martha zei

Prachtig gemaakt, Monique
Ik ben ook meer een hondenliefhebber alhoewel ik niet bang voor een kat ben,
Wat fijn dat je al naar wens een stukje hebt geproefd van je nieuwe werk, leuk vooruitzicht!
Liefs Martha

Daphne zei

Ik dacht dat jij niet van katten hield, maar weet niet dat je er bang voor bent.
Bedankt voor deze leuke, duidelijke uitleg van het maken van deze creatie.
Het is een heel leuk idee om te onthouden.
Spannend hoor, dat je weer gaat werken!! Zo leuk, en je weet, wij hebben een bakker Bart gehad, het is echt héél erg leuk werk!!

GerJanne zei

Hey Monique,
wat een gaaf project met de leuke poes! Lang geleden ben ik over die poezenangst heen gestapt. Ik was meer en honden mens en nu is eigenlijk andersom, idioot eigenlijk...
Mooi de stap voor stap, voor mensen die niet veel tijd hebben om lives te volgen....en ik snap hem helemaal. Jammer van de inches, maar daar verzin wel wat op.
En wat leuk dat het van beide kanten is bevallen, het werken! En je krijgt mooi de tijd om ingewerkt te worden. Ik hoop dat het na de inwerktijd nog steeds bevalt en goed te combineren is.
En fijn dat je vrijdag voor me op pad wil!!

Kleurenexplosie

 Hallo lieve volgers, dank voor jullie lieve reacties op mijn vorige post. Ik heb mijn best gedaan om bij jullie langs te komen maar het is ...