vrijdag 11 augustus 2023

Kletselen met Henriët én Fender

 Hallo,

Afgelopen dinsdag hadden Henriët en ik onze maandelijkse knutseldate. Deze keer bij mij en zo moest ik voor een ideetje zorgen. Dat moest natuurlijk weer op het allerlaatste moment maar om 07.45 uur kwam ik op Pinterest een leuk organizerboxje tegen. Het origineel vind je hier bij Pootles. Onder het genot van een kop thee en wat lekkers zijn we daar mee begonnen. En dit is het eindresultaat:

Hierboven gevuld met o.a. ecoline stiften en potloden en mijn roller voor achter de foamloze stempels.
Hieronder lege doosjes. Het was even puzzelen want het doosje waar alle boxjes in moesten staan was voor ons gevoel te klein. En nu achteraf denk ik dat dat komt door het kraftkarton. Dat is in de regel wat dikker dan b.v. linnenkarton. Ook het stempelpapier van de Action is behoorlijk dik. Maar het is door Henriët's meetkunsten gelukt. 
Ik heb gestempeld met de beestjes van TH Entomology. Gestemeld mept Stazon Jet Black en gebleekt met chloor. Hieronder zie je de stempels. Ik gebruik ze vaak. Ook de tekst, soms in z'n geheel maar vaak kleine stukjes.

Hier nog een blik op de achterkant. De inkt die we hebben gebruikt is Izink. Die kleintjes die je bij de Boekenvoordeel kunt kopen. Ze lijken ontzettend veel op de kleine distressinktjes. Ik vind ze veller van kleur en ze zijn een stuk goedkopen. Al kan ik ze niet meer vinden in de webshop, misschien liggen ze nog in de winkel.
En hieronder het doosje nog eens van de voorkant. Ik ben gek op doosjes en al helemaal op organizerboxjes. Hij krijgt een mooi plekje op mijn tafel.

Tot mijn verbazing kwam Fender tussen de middag bij ons om 2 daagjes te logeren. Ik dacht pas om 18.00 uur maar nee, het was "ietsjes" eerder 😁 Dus na zijn middagdutje kwam hij er gezellig bijzitten/kruipen. Ja, en dan is oma de focus een beetje kwijt. Maar het is gelukt en Fender vond het heerlijk om rond te kruipen onder de tafel door. Donderdagmorgen hielden Kevin en Triscilla hem weer op en was oma aan de latten. Hij tijgert inmiddels en is heel rap in z'n loopauto. Over het algemeen kon hij nergens bijkomen. Alleen het laatje van opa.... Ik stond bij het aanrecht in de keuken en hoorde opeens een pen vallen. En ja hoor, BETRAPT! Sudoku's zijn nog niet helemaal zijn ding, denk ik...hahaha.

Ik stop er weer mee vandaag. Het belooft prachtig weer te worden, daar moeten we met z'n allen maar eens flink van gaan genieten!

Fijn zonnig weekend en tot gauw...liefs Monique

15 opmerkingen:

Henriët zei

Het was weer een super gezellige dag met een heel mooi resultaat. Die van mij is nog niet gevuld. Moet nog even bedenken of ik hem thuis ergens neer zet of meeneem naar mijn kantoor.
Ik vond het erg gezellig dat Fender er was. Wat een heerlijk ventje!
Groetjes van Henriët

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi pennenbakje met de leuke details en kleurtjes
gezellig dat mannetje om je heen
groetjes ellen

alma.heijenk@gmail.com zei

oh wat een mooi project heb je bedacht om te maken en wat is het MOOI geworden!!!!
gezellig zo'n kleintje over de vloer.
gr Alma

VoormeKaartje zei

Wat mooi geworden. Geniet van het mooi weer en een fijn weekend.

Ellen zei

Superleuk kunstwerk laat je zien…heel gaaf gemaakt!
Heerlijk hè zo’n kleintje over de vloer!
Groetjes Ellen

!neke zei

Mooi geworden !!!
En wat een leuk ventje !!!
Geniet ervan !
Groeten Ineke

Angélique zei

Nou, die van jou vind ik ook super! Prachtige kleuren en stempels, een heel mooi geheel.
Haha, dat onschuldige koppie, heerlijk! Nevv kijkt allang niet meer onschuldig als hij iets pakt dat niet mag, dat doet hij heel doelbewust, is veel leuker dan welk speelgoed ook.

Kaartenkraam zei

Prachtige organizer heb je gemaakt, schitterend die kleuren en stempels, een sieraad voor je bureau!
Tja en Fender kijkt toch echt heel onschuldig, mooi mannetje!

groetjes van Ank

Daphne zei

Zo, jij bent echt laat met iets verzinnen...... jij durft haha.
Het ziet er heel leuk tot, deze organizer, mooie kleur ook zeg.
Stempel papier van Action?
Wat knap dat jullie een passend doosje komen maken, iets meten is niet mijn sterkste kant.
De stempelset die je gebruikt hebt vind ik mooi.
Haha, die Fender, lekker ondeugend en oma maar rennen.

Anita van Merode zei

Prachtig pennenbakje heb je gemaakt met je knutsel vriendin.
Ooh wat een lief mannetje! Lekker ondeugend maar dat hoort erbij.
Gr Anita

Martha zei

Wat een mooi project, Monique
Leuk gemaakt en gezellig zo samen knutselen!
En wat leuk dat Fender mee kwam doen hihihi, zo grappig dat manneke in xijn loopautootje
Liefs Martha

Nicolette zei

Ik vind jouw pennenbak ook erg mooi geworden. Die vlinders zijn zo mooi.
Groetjes Nicolette

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat gaaf zoals je dat organizer bakje gemaakt hebt Monique. Mooi die kleuren bij het kraft en ook gave stempels gebruikt. Kijk Fender eens in zijn race loopauto, wat een gaaf ding en dat koppie van hem 😄, ik doe niks hoor.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Wat hebben jullie ontzettend leuk bakjes gemaakt. Een hele klus, maar dan ben je wel lekker bezig! Jouw kleuren had ik bijna wel verwacht, past bij je.
En die Fender! Ja, dat wordt nu een echte handenbinder! ZO leuk, op ontdekkingstocht!

Angélique zei

Hi Monique, ik heb je n.a.v deze creatie een mailtje gestuurd met een "technische" vraag. Zou het kunnen dat ik tussen je spam terecht gekomen ben? Ik heb je mailadres gebruikt dat aan je profiel gekoppeld is.

Kleurenexplosie

 Hallo lieve volgers, dank voor jullie lieve reacties op mijn vorige post. Ik heb mijn best gedaan om bij jullie langs te komen maar het is ...