zondag 24 januari 2021

Een blauwe tutorial

 Hallo lieve allemaal,

Op de 23e van elke maand laat ik op de FBpagina van Pronty and Friends een tutorial zien. Gisteren was het weer zover en ik wil hem hier ook graag laten zien. Ik heb 2 pagina's gemaakt in mijn Julia Woning ArtJournal. Die is mooi groot. Dat vind ik heerlijk om in te werken.

Hier komt ie..... Dit is het eindresultaat. 



Met verschillende tinten blauw van Liquitex
 heb ik met een oud pasje de verf opgebracht.



Daarna heb ik restjes designpapier opgezocht en opgeplakt. De ideale manier om restjes op te maken.



Op papier wat om een schoen heen zit als je nieuwe stappers hebt gekregen, heb ik 2 ramen gestempeld en dat voorzichtig opgeplakt met gelmedium.


En met bubbeltjesplastic en distressinkt heb ik hier en daar wat gestempeld.
 Hieronder zie je hoe dat uitpakt.





Daarna heb ik met de nieuwe foamstempels van Pronty (Artful prints) Rondom gestempeld.


Met stencils en structuurpasta wat strepen gezet. Een plaatje van Syta van Gelderen (auto) gebruikt en 2 poppetjes van Tim Holtz.


Hier zie je nog een paar postzegels, een inktpotje en kroontjes pennen opgeplakt.


De postzegels vonden we tijdens het opruimen van schoonmoeders huisje. Moet je nagaan, 15 cent voor een postzegel. Daar ben je er nu minstens 6 of 7 van nodig.


En hier zie je het inktpotje en kroontjespen.


Als laatste heb ik van chipboard een quote en verfdruppels opgeplakt. De quote op de linker pagina en de druppels lopen naar beneden vanaf de bovenkant op beide pagina's. Die vind ik wel heel cool!

Hieronder staan de spulletjes die ik heb gebruikt.







Ik heb het even opgezocht, ze zijn in ieder geval verkrijgbaar bij HobbyVision.

Ik heb er veel plezier aan beleefd om ze te maken. En vind het leuk om te delen. Dat zal wel vaker gaan gebeuren. 

Dan wil ik jullie nog bedanken voor de succeswensen voor Laura's sollicitatie en huisje.
De sollicitatie lijkt goed te gaan. Eind deze week hoort ze meer. Het huisje zijn we gisteren met z'n tweetjes gaan bekijken. Het allerliefst waren we bij de voordeur omgedraaid om vervolgens hard weg te lopen. Niet gedaan maar de lucht die ons tegemoet kwam benam ons de adem. Het huis was compleet afgeleefd. De verhuurders vonden dat alles er best uitzag en de geur kon je wel verdrijven. Dit huis wordt niet verhuurd door een woningcorporatie maar door een pandjesbaas. Die heeft er niets aan gedaan om het netjes op te leveren. De schimmel in de douche kwam naar je toe lopen. En die muffe lucht die je ruikt gaat gewoon in je mond zitten en verwijder je niet meer. Met andere woorden 😂 ze heeft toch maar besloten om te wachten op een betere optie. Om nou €795,- voor zo'n afgeleefd huis te betalen....... en gelukkig zit ze bij ons in huis nog niet zo verkeerd 🥰

Dat was het wel weer voor vandaag. Lang genoeg toch? Ik ga vandaag aan de knutsel. Geert verven en ik ook maar dan anders. En ik breng mijn trouwe volgers vandaag een bezoekje. Het kwam er niet van deze week. Maar vandaag gaat het lukken. Ik heb tot 00.00 uur de tijd 🤣😅

Fijne zondag, liefs Monique












17 opmerkingen:

Diny zei

Wow.....wat PRACHTIG Monique!
Het is net of je door een filmverhaal loopt.....heel erg leuk gedaan.
Je kunt er naar blijven kijken!
Ook je kerstkaartje hieronder is leuk.
En Laura heeft groot gelijk dat ze het huis heeft laten gaan.....er komt vast iets beters op haar pad.....en ondertussen blijft ze lekker onder moeders vleugels!
Ik wens haar heel veel succes met de solicitatie.....komt ook vast goed!
Groetjes en een fijne knutsel zondag,
Diny

Ilse zei

Wat een kunstwerk! Knap gedaan.
Groetjes,
Ilse

Irene zei

Super dat je ons stap voor stap het ontstaan van dit kunstwerk laat zien Monique, écht prachtig geworden maar hoe gaaf ik het ook vind...voor mij zijn het véél te véél stappen dus dit schoenmakertje blijft maar bij haar simpele kaartjesleest! Laura moet maar fijn bij jullie blijven tót er een leuk stulpje op haar pad komt, dit is gewoon verschrikkelijk! Als je dan bedenkt dat wij in Groningen het huis kaal moesten opleveren: álle horren, zonweringen op 3 etages, perfecte vloerbedekking op de bovenste 2 etages etc etc..alléén de schitterende vrijwel nieuwe houten vloer op de hele begane grond mocht blijven liggen..géén nieuwe huurder dus 0 Euro voor ons maar dikke complimenten omdat het er zó perfect uitzag. 2 dagen na ons vertrek WÉL verhuurd en behalve die mooie vloer onwijs veel onkosten voor die mensen om alles opnieuw aan te schaffen...zó idioot kan het dus ook gaan, ik kan er nog om janken!
XxIrene

Scraptastisch zei

Monique wat supergaaf gedaan en heerlijk om al je stappen te volgen door de foto's! Briljant gedaan en ook zo leuk dat je dit voor jezelf kan bewaren!!! Laura wacht op een betere kans meis, dit is niet normaal! Er komt heus wel iets beters op je pad en succes met je sollicitatie, ik zal duimen!!!
Fijne verfzondag verder, hihi
xx Gerie

Martha zei

Prachtige blauwe pagina Monique!
Heerlijk dat knutselen van ons he!
Ach wat jammer voor je dochter, maaar ze heeft goed gekozen!
Fijne dag liefs Martha

Henriët zei

Mooi blauw is niet lelijk zeggen ze hier wel. Maar serieus.....ik vind dit dus echt heel mooi. Leuk dat je ons stap voor stap vertelt hoe en wat. Ik heb al weer ideetjes voor als ik weer met inktjes ga stoeien. (denk dat ik wel wet wanneer dat is en dan hoop ik heel veel advies te krijgen van iemand die daar heel goed in is!)
Jammer van het huis voor Laura maar ik zou me ook wel 2x bedenken als het er zo uitzag en rook.
Groetjes van Henriët

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele mooie kunstige dubbele pagina Monique. Dank je wel voor de stap voor stap uitleg. Groot gelijk om niet in een afgeleefd huis te gaan zitten, dan nog maar lekker even bij mams thuis en sparen ;) Ik zal duimen voor de baan.
Lieve groetjes Miranda

Josje zei

Wat heb je dat mooi gemaakt Monique
Een uitgeleefd huis dat is niks groot gelijk dat ze nog even wacht

Creanita60.blogspot.nl zei

Een super gaaf eindresultaat Monique zo knap hoe je dit weer hebt gedaan.
Groetjes Anita

!neke zei

Wat een geweldig resultaat !!!!
groeten Ineke

GerJanne zei

Hoi Monique, wat een geweldig pagina's. Ze zien er echt zo gaaf uit. Mooi dat je laat zien hoe je het stap voor stap hebt gedaan.

En fijn dat Laura een schone kamer bij jullie heeft! jakkes, daar wil je je kind toch niet laten wonen...gelukkig dat ze zelf ook niet zo erg op de wip zit om weg te komen...er komt vast wel wat weer wat anders.

Trijntje zei

Wat een geweldig creatie. superleuk gemaakt. Petje af... leuk dat je er zo veel plezier in hebt. Het is te zien... Prachtig! Succes voor Laura. Groeten Trijntje

Freubelmina zei

Sjonge jonge jij bent een ware kunstenares Monique, leuk om te zien hoe je mooie creatie tot stand is gekomen,ik doe het je niet na.
Jeetje wat een profiteurs toch die pandjesbazen...die denken voor haar 10 anderen wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren...
Blijft ze lekker bij jou,geniet er maar van! Fijne maandag xx

Daphne zei

Zelf maak ik zoiets nooit, ik zit wel eens voor een lege pagina te staren, maar kan niet beginnen. Ik heb genoeg andere hobby's, dus laat ik deze maar links liggen, je moet ik niet alles willen kunnen.
Lijkt mij wel een hele ontspannen bezigheid trouwens een het resultaat, deze 2 pagina's, zijn prachtig!

Oooooh, bah, wat vies, zo'n huisje. Dat snap je toch gewoon niet, zoveel huur vragen maar er dan niks aan willen doen.
Gopi er eerst eens een schoonmaak bedrijf door. Maar nee hoor, vette prijs vragen, maar een huis, wat totaal vervuild is, zonder schaamte laten zien.
Bah.
Succes met verder zoeken, geen haast maken, er komt wel iets.

Marjan zei

Heel fijne tutorial Monique en een erg mooie spread voor je journal als resultaat!
Jeeeetje, groot gelijk dat Laura dit niet wil, het klinkt afschuwelijk! Echt een huisjesmelker ... op de verkeerde manier verhuren, geld vangen en niks opknappen, schandalig. Succes voor het verdere zoektocht en voor haar sollicitatie!

Gerrina zei

Zoveel te zien en toch is het helemaal in balans; gaaf gedaan! Groetjes, Gerrina

Tante Kaat zei

Wauw! Hier ben ik zo jaloers op :) Ik heb het al zo vaak geprobeerd, maar struikel altijd weer over mijn eigen kritiek. Het lukt me gewoon niet om zoiets te maken en het dan nog goed te vinden ook ... hahaha.
Liefs, Katrin
https://derodedraadvantantekaat.weebly.com/mijn-blog

Een doorkijkje bij Knutsels en Kadootjes.

 Hallo allemaal, hier trekt de mist op en schijnt het zonnetje....voorlopig. De afgelopen dagen hebben we bij de bakker een marathon gelopen...