maandag 23 december 2019

Ik knijp er even tussenuit...

Hallo lieve volgers,

ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de mooie kerstkaarten die ik heb ontvangen. Ik heb zelf mijn best ook gedaan maar er zijn er een paar die een gekochte kaart hebben gekregen. Maar met dezelfde liefde geschreven. Ik knijp er een poosje tussenuit. Ik zal alleen nog de challenges voor Knutsels en Kadootjes voorzien van een voorbeeldkaart en de blogberichten (het is tenslotte mijn eigen challengeblog, zo blij mee!).

Daar buitenom ga ik samen met mijn internist, diabetesverpleegkundige, dietiste en waarschijnlijk een psycholoog aan mezelf werken. Door de pijn en de idiote overgangsverschijnselen, waardoor mijn glucosewaardes niet te reguleren zijn, trek ik mij steeds verder terug in mijn schulp. Want niemand hoeft  niet te zien dat ik enorm gegroeid ben en ook hoef ik dan niet uit te leggen dat ik iets niet kan doen door de pijn. Één middagje kerstmarkt is 2 dagen weer op krachten komen. Waarom doe je dat dan, krijg ik vaak te horen.... Misschien omdat ik ook iets leuk wil doen, of om het simpele feit ook eens iets leuks met manlief te doen. Gips om een pootje is makkelijker, dat kan iedereen zien. Ik isoleer mezelf, dat heb ik zelf ook wel door. Maar het is ook niet leuk voor man en kinderen. Dus heb ik me afgelopen week in de kraag gevat en hulp gezocht. Gelukkig heb ik een fijne internist die me alle hulp aanbiedt die ik nodig ben. Dus de eerste paar maanden zullen jullie me weinig zien. Ik hoop dat jullie me af en toe blijven bezoeken als ik iets voor Knutsels en Kadootjes plaats. Je hoeft niet te reageren, ik zie het wel hoeveel bezoekers ik heb gehad. Dat vind ik al fijn!

Zo dat is eruit...Ik deel veel op mijn blog en wil dat ook graag blijven doen. Alleen hoop ik dat het de volgende keren positieve berichten zullen zijn.

Ik wens jullie allemaal hele fijne dagen met iedereen die je lief is en een gezond, creatief en gelukkig nieuw jaar!

Liefs Monique

Bitmoji Image

28 opmerkingen:

Freubelmina zei

Heel herkenbaar Monique. Knap van je. Ik wens je ontzettend veel sterkte en alle liefs toe.
Dikke knuffel xxx

Nelleke zei

Poeh, Monique, dat is pittig zeg. Wat een moed om aan de bel te trekken en aan je zelf te werken.
Heel veel sterkte met alles. En vooral de dingen blijven doen wat jij fijn vindt, ook al lig je dan twee dagen plat. Fijne dagen en een goed jaar gewenst, groetjes Nelleke l

Irene zei

Wat heftig Monique, wist niet dat je door zo'n dal ging doordat je in mijn ogen behoorlijk ondernemend bent. Zo zie je maar weer dat dingen vaak niet zijn wat ze lijken. Heel veel sterkte, neem de tijd en ik hoop dat 2020 op alle fronten een beter jaar mag worden. Fijne kerst (dank voor je kaart) en tot ......
XxIrene

Suzan zei

Ik wens je veek sterkte Monique!En ik hoop dat het straks allemaal weer beter gaat!
Fijne kerst!
Suzan

Creanita60.blogspot.nl zei

Goed van jou Monique om hulp te zoeken.
Het word vast pittig en confronterend maar het gaat je vast lukken.
Ik wens je veel succes!
Ook voor jou en je gezin hele fijne feestdagen en dat 2020 maar een topjaar mag worden!
Groetjes Anita

Hermien zei

Heel moedig van je Monique om aan de bel te trekken en hulp te zoeken als je er zelf niet aan uit komt. Ik hoop dat het je gaat helpen en dat je zo stapje voor stapje uit je schulp kan kruipen. Bedankt voor je mooie kerstkaart, hij heeft hier een plekje gekregen in the hall of handmade cards.
Pas goed op jezelf.

Groetjes Hermien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Knap dat je jezelf bij de kraag vat en fijn dat je begripvolle mensen om je heen hebt als tegenwicht voor de niet zo begripvolle mensen. Die zullen er altijd blijven Monique en verspil daar alsjeblieft geen energie aan. Groot gelijk om leuke dingen te blijven doen ookal hangt daar soms een prijskaartje aan. Ik duim dat 2020 voor jou een mooi jaar mag worden. Succes, sterkte en vele lichtpuntjes gewenst.
Lieve groetjes Miranda xx

Marja zei

Wat goed van je Monique om aan de bel te trekken en aan jezelf te gaan werken. Weet wat het is een leuke middag weg en dan weer twee dagen om bij te komen....je moet ook gewoon blijven doen wat goed voor je voelt kletsen doen ze toch.
Hele fijne feestdagen en dat 2020 maar een mooi jaar voor je mag worden,
Groetjes Marja.

Danielle zei

Wat een heftig verhaal Monique. Ik wens je heel veel succes, goed dat je hulp hebt gezocht, dat is stap èèn! Ik hoop dat je met man en kinderen kunt genieten van de feestdagen. En voor 2020 veel geluk en gezondheid! Volgens mijn vader moet ik zeggen een gezond 2020, want als je gezond ben is het makkelijker om gelukkig te zijn. Daar heeft hij eigenlijk wel gelijk in.....

Elly zei

Dat is niet niks Monique. En knap dat je aan de bel getrokken heb.
Ja mensen kunnen vaak zo fout reageren...wens je het allerbeste toe, en natuurlijk blijven we je volgen.
Fijne dagen en veel kracht toegewenst..
Groetjes Elly

Eri zei

Wat goed van je om nu eindelijk eens aan jezelf te denken, en hulp te zoeken. Ik wens je veel sterkte de komende tijd, en hele fijne feestdagen met je gezin!
Groetjes Eri

Martha zei

Hoi hoi Monique
Wat knap en moedig van je om zo aan de bel te trekken!
En denk eraan, iedereen vind wat en heeft een mening, maar uiteindelijk gaat het alleen om jou en jouw welzijn dus....
Heel veel sterkte en hele fijne dagen!
Liefs Martha

Scraptastisch zei

Ik wens jou ook fijne dagen met de lieve mensen om je heen Monique en je gezondheid....ga ervoor!!!, want dit is geen doen zo! Hele dikke kerstknuffel van mij

Margreet zei

Knap van je om jezelf aan te pakken en hulp te gaan zoeken. Heel fijn dat je die ook krijgt. Ook heel knap van je om dit op je blog te delen.
Ik wens je heel veel sterkte en succes in dit proces en ik hoop dat je er heel sterk uitkomt.
Dank je wel voor je lieve kerstkaart.
Probeer te genieten van de kerstdagen en heel veel liefs voor een goed 2020!
xxx Margreet

Gerrina zei

He maar als je alleen maar met positieve dingen komt word dat ook zo gewoon...en ik weet wel dat je dat het liefst zou doen, maar dan zou elke dag hetzelfde zijn...
Knap dat je jezelf een "schop onder de billen hebt gegeven" want er is niemand anders die dat echt voor je kan doen! Van hier uit Nuenen zend ik je dan ook veel positieve energie; die kun je de komende tijd goed gebruiken! Neem je tijd en maak jezelf een beetje blijer en je lijf in de beste conditie die je voor elkaar kunt boxen! Succes! Liefs, Gerrina

Sarah zei

Lieve Monique,soms geraak je er op je eentje gewoon niet uit en is hulp het zetje dat je nodig hebt om je levenspad weer de goede weg in te gaan. Bedankt voor het delen. Samen met de liefde van je man en je kinderen geraak je wel,waar je graag wil geraken. Ik wens je veel kracht toe en een hoopvol en vooral gezond 2020! Liefs Sarah

Corry zei

Lieve Monique , wat goed van je dat je hulp zoekt en dat je dit op het blog deelt . En inderdaad je kan beter een been of arm in het gips hebben dat zien de mensen . En men heeft heel snel een oordeel klaar , ik ervaar dit ook vaak .Maar probeer daar boven te staan, hoe moeilijk dit ook is .Denk goed aan jezelf .
Lieve Monique , Ik wens jou heel veel sterkte en fijne feestdagen en dat 2020 een beter jaar voor je wordt 😘
Lieve groetjes Corry

Colien zei

Dapper dat je dit durft te schrijven en goed dat je hulp hebt gezocht. Ik wens je heel veel kracht en blijf aan jezelf denken, dat is het belangrijkste, ook voor de mensen die dichtbij staan... Hoop dat je toch kan genieten van de kerstdagen en dat je met voldoende moed het nieuwe jaar in kunt.
grtz Colien

Marjan zei

Goed van je om hulp te zoeken, ik hoop dat je er veel aan zult hebben en er goed uit zult komen. Het allerbeste Monique en sterkte!

Janneke zei

Lieve Monique,
Wat ben je een mooi en moedig mens om jou pijn en kwetsbaarheid hier te delen op je blog!
Je vertelt dat niemand hoef te zien dat jij gegroeid bent en je je hierdoor verder in een isolement trekt. Wat verdrietig om dat te lezen...Ik weet dat je hiermee je kilo's bedoeld, maar Monique ik wil jou woorden graag omdraaien... Je bent juist geestelijk gegroeid en heb de knoop doorgehakt om nu voor jezelf te kiezen en te gaan zorgen voor je gezondheid. Dit is zo ontzettend dapper en moedig van je!
Neem de tijd die je nodig hebt en natuurlijk ga ik je creatieve uitspattingen missen, alhoewel mijn bloggen ook op een laagpitje sta, lees ik wel regelmatig je berichten!
Ik wens jou heel veel moed, wijsheid en liefde toe voor de komende periode!
Hele dikke knuffel van mij XXX

Liefs Janneke

Trudy zei

Ik wens je heel erg veel sterkte toe met alles! Goed dat je hulp hebt gezocht. Mensen hebben heel snel overal wat over te zeggen. Niks van aantrekken. Ik ben met een gebroken schouder naar een beurs gegaan en ik heb 3 dagen bij moeten komen. Maar het was wel super leuk dus ik begrijp je heel goed.
Veel liefs en sterkte, groetjes Trudy

Willy zei

Je bent voor mij al een winnaar, dapper dat je dit aanpakt en deelt!! Ik wens je een magisch en hoopvol nieuwjaar!

Josje zei

Knap van je en heel veel sterkte toegewenst

Caroline Cards zei

Heel veel succes/sterkte en ik hoop dat het snel de goede kant op gaat!
Een fijne jaarwisseling en een goed 2020 met veel gezondheid en creativiteit!
groetjes, Caroline

Hetty zei

Ik weet precies hoe het is Monique. De mensen zien je alleen maar als je je goed voelt. Daarom oordeelt iemand dan ook snel. ik worstel daar ook al jaren mee. Heel goed dat je nu voor jezelf kiest. Ik wens je heel veel moed en kracht de komende tijd! Een fijne jaarwisseling en een goed 2020 met veel gezondheid en creativiteit.

Groetjes Hetty

Daphne zei

Ik had dit berichtje al gelezen toen ik in het ziekenhuis lag, toen was ik alleen te lamlendig om te reageren!!
Wat ontzettend moedig van je om jezelf in de kraag te pakken en hulp te gaan zoeken.
Fijn ook dat de mensen om je heen het serieus nemen (internist, je thuisfront)
Neem alle tijd voor jezelf, het zal best een pittige tijd worden maar je kan het!!!!
Heel veel sterkte, ik blijf dichtbij je.
Liefs, Daphne!

Henriët zei

Lieve Monique
Ik lees dit berichtje nu pas. Maar ik wens je alle kracht om dit tot een goed einde te brengen. Doe de dingen die voor jou goed voelen en richt je vooral op jezelf en je gezin. Wat anderen er van vinden is bijzaak!
Ik hoop dat 2020 je heel veel goed zal brengen!
Groetjes van Henriët

Margo zei

He Monique, wat goed dat je op zoek gaat naar hulp ! Je komt er inderdaad wel hoor ! Voor mij is het erg herkenbaar, ik ben vorig jaar in een serieuze BurnOut beland, te lang maar gewoon door gedaan, tot het op een moment helemaal niet meer ging, het heeft veel tijd nodig gehad en ik heb echt hard aan mezelf gewerkt, maar ik merk nu ook wel dat ik er ook echt terug sta. Ik voel me terug goed in mijn vel. Je kan dit hoor ! Komt echt helemaal goed !
Veel liefs
Margo

Een doorkijkje bij Knutsels en Kadootjes.

 Hallo allemaal, hier trekt de mist op en schijnt het zonnetje....voorlopig. De afgelopen dagen hebben we bij de bakker een marathon gelopen...