zondag 10 juni 2018

Een heule lange post en de reminder voor K&K

Hallo allemaal,

wees voorbereid op een lange post 馃槄

het heeft even geduurd maar ik ben er weer! Ik heb het nog nooit zo druk gehad, geloof ik, als de afgelopen 3 weken. We hebben dan ook ontzettend veel gedaan. Allereerst zijn we begonnen met de nieuwe schuur. 1e Pinksterdag zijn we gaan beitsen en dan zijn al die planken wel heel veel.
2e Pinksterdag kwam onze hulp en zijn ze begonnen aan de grote klus. Ik laat jullie een paar foto's zien....

 Hier waren we bijna klaar met verven. Wat een klus!

Hier staat het geraamte bijna. 


En dan maken we een grote stap. Na 5 dagen stond de schuur. En dan moet er natuurlijk wat zand komen voor een terras. Geert blij! Dat is toch een jongensdroom om geen speelgoed shovel in de zandbak te hebben maar echt eentje om te gebruiken. 

En na nog 1 avond en morgen bloed, zweet en tranen lag dan ook het terras erin. 3 Hele weken zijn we ermee bezig geweest maar dan staat er ook een nieuwe schuur met een mooie grote luifel waar we, hoop ik, een hele boel plezier aan gaan beleven.


Ja, tussendoor hadden we nog de festiviteiten voor mijn verjaardag en natuurlijk ons DT-dagje, deze keer bij mij thuis. Een hele lange rit voor de meiden uit het zuiden. Een beetje donkere foto....maar van links naar rechts: Ingrid, Hermien, GerJanne, Colien en Nelly. In november gaan we voor de gehele bezetting 馃槈


Maar ze hebben het kleine plaatsje in Drenthe gevonden. We hebben een gezellige dag gehad met o.a. een workshop gegeven door Willy Duit. Z茅茅r geslaagd! We hebben natuurlijk kleine kadootjes uitgewisseld. En als grote verrassing kwamen ze met een mooie Sarah van vlees. Z贸 lief! Inmiddels goed verpakt in de diepvries.


tot zover de perikelen hier aan de andere kant van het scherm.

************************************************


Dan nu waar ik eigenlijk een blogbericht schrijf...hahahaha... de reminder voor Knutsels en Kadootjes. We zijn al weer 14 dagen onderweg, dus dan is het tijd voor een reminder. Deze keer voor de CAS-kaart. Dit is mijn voorbeeldkaart geworden.


Het is dus de bedoeling dat de kaart voor 75% wit is. Best moeilijk! Vind ik wel....
We hebben al 22 prachtige inzendingen maar er kunnen er natuurlijk nog meer bij. Ik denk dat de warmte een grote rol speelt. Hier in huis was het vorige week 29 graden. Dan is het echt niet meer te doen om te gaan freubelen. Ik hoop dat jullie toch nog mee gaan doen.  Kom in elk geval kijken bij Knutsels en Kadootjes om ook de mooie voorbeeldkaarten van mijn teammaatjes te bewonderen.

Ohhh....en dan vergeet ik bijna te vertellen, dat ik na 16 jaar CEO van huize Eding te zijn geweest, weer buitenshuis ga werken voor ongeveer 12 uur in de week. Daar ben ik z贸 blij mee! In een volgende blogpost meer daarover. Deze is al lang genoeg 馃槆

Ik kom vandaag gezellig bij jullie langs. Geen kind en man in huis, dus alle tijd om te bloggen.

Fijne zondag, liefs Monique



28 opmerkingen:

marja kenter zei

Het is een prachtige schuur annex terras geworden Monique, daar zullen jullie veel plezier aan beleven.
Mooi kaartje ook en voor jou ook een fijne zondag.
Groetjes Marja

Margreet zei

Wat een schitterende schuur/terras, Monique. 3 weken afzien, maar dan heb je ook wat. Supermooi...laat de zon maar komen!
Je Sarah ziet er gaaf en lekker uit en volgens mij had ik bij GerJanne al een leuk verslag van de DT dag gelezen.
Je CAS kaart is heel erg mooi geworden.
En wat spannend dat je weer buiten de deur gaat werken. Ben benieuwd naar je volgende blogpost. Jouw posten zijn altijd gezellig om te lezen, dus ze kunnen mij niet lang genoeg zijn hoor!
Fijne zondag.
xxx Margreet

Nelly zei

Was een zeer geslaagde dag 2 juni. En je schuur/overkapping is prachtig geworden. En gefeliciteerd met je nieuwe baan.

En een prachtige CAS kaart heb je gemaakt.

Groetjes Nelly

Irene zei

De dikke krant had ik giisteren al uit dus extra gezellig vandaag deze lange post van jou Monique!
Nog van harte gefeliciteerd met je special B-Dat, de schitterende schuur en geslaagde DT-dag....allemaal even tof en dat is hopelijk 贸贸k je nieuwe uitdaging! Ben h茅茅l benieuwd wat je gaat doen want z贸 groot zal het aanbod in jouw stukje Drenthe niet zijn lijkt me?
Zonnig kaartje als reminder!


XxIrene

Daphne zei

Sjonge, wat een drukte!!
Maar, met een prachtig resultaat, ik weet zeker dat je daar heel veel plezier van gaat hebben!!
Op naar nog een mooie, lange, warme zomer.

De kaart is leuk. Ik schreef het bij mijn moeder (Marja van Zolderuurtjes) ook als, ik gebruik bijna nooit geel, maar het is echt een hele mooie, vrolijke kleur.
Voorjaar/zomers, heerlijk.
Ik heb ook al 1x meegedaan, maar wie weet lukt het nog een keer?!

Caroline zei

Wow, je schuur met terras ziet er prachtig uit! Ik denk dat jij wel op een heel mooi stukje Nederland woont!
Dat wordt dus lekker genieten.
Gezellig zo'n DT dagje met elkaar en nog verwend ook!
Je CAS kaartje is erg leuk.
En gefeliciteerd met je baan buitenshuis! Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
Groetjes Caroline

Marjan zei

Dat klinkt inderdaad als heel druk, maar ook wel erg productief. Fijn zo'n overkapping waar je lekker onder kunt zitten als het iets minder weer is. De foto van het DT dagje had ik al gezien, gezellig hoor!
Mooie kaart in zonnig geel, prachtig met het wit en groen erbij.
En van harte met je baan, nieuwe uitdaging!

Freubelmina zei

Wauw Monique, dat ziet er geweldig uit en wat een klus!
Ik zie je man glunderen, zou mijn mannetje ook geweldig vinden!
Gezellig dat damesclubje hoor.
Je kaart is super, ik houd wel van zulke rustige kaartjes.
Fijne zondag xxx

Cinderella zei

Hoi Monique,

Nou het was heel veel werk maar dan heb je ook wat moois ervoor terug.
En altijd gezellig zo`n Dt dag met het team.
Mooi kaartje ook weer .
Ik wens je een fijne zondag
Liefs en Creatiefs
Cinderella
XX

Crealientje zei

Leuke post Monique!
Zo, dat ziet er goed uit!
Het was veel werk zo te zien, nu dan ook maar extra genieten. Heerlijk buiten zitten. Vooral in de avond uurtjes.Kaarsje de bij, wat lekkers te drinken.Jouw Zomer kan niet meer stuk.
Fijn dat je zo'n geslaagde verjaardag had, weer een leuke herinnering.
Je kaartje is super mooi. Ik hou wel van geel.
Succes met je baantje!
Fijne Zondag verder, liefs Crealientje.

Nancy Soetaert zei

Proficiat met je nieuwe baan, veel plezier ermee!
En wat hebben jullie een prachtige schuur met zithoek in de tuin, wordt genieten!
Mooie cas.kaart ook!
Fijne zondag. Hier met moeite 18 °, de zon raakt al meer dan een week bijna niet door de wolken...
Nancy

Gerrina zei

Wat een super schuur en overdekte plaats! Dat is genieten nu het zo lekker is! Heel veel plezier ermee!
Oh workshop van Willy; altijd leuk! En met elkaar...ziet er gezellig uit.
En een mooie kaart!
Gefeliciteerd met je baan! Super dat die stap gezet is, hoor graag verder :)
Fijn weekend!

Nelleke zei

Zo Monique wat een verhaal zeg! Op face book en de blogs zag ik al wat voorbij komen. Wat een werk hebben jullie gehad en wat een geweldig resultaat. Ik hoop dat jullie er heel veel van genieten. Zo.n ruimte is zo fijn, al was het alleen maar om een hapje te eten avonds, zonder dat je alles klaar moet zetten. Tussen door nog jarig, Dt dagje en werk. Nou je maakt mij nieuwsgierig hoor. Groetje,s Nelleke

Scraptastisch zei

Mijn vermoeden klopte...ik dacht Monique verveelt zich helemaal niet, hihi
Maar wat zul je een plezier gaan hebben van zo'n mooie overkapping aan het schuurtje vast! Hard gewerkt, maar ook verwennerij! En je geslaagde DT dag met Willy was voor het team erg genieten las ik!
Je voorbeeld kaart is keurig en tweederde wit, hihi Ik denk dat ik deze keer toch oversla want bij mij word het vast te vol, hihi
Ik ben zeer benieuwd wat voor leuke baan je hebt gevonden Monique????
Liefs Gerie

karin zei

Dat ziet er mooi uit je nieuwe behuizing in de tuin.
Je kaartje is ook mooi, lekker rustig kaartje.
Groetjes,
Karin

Ans Gilbert zei

Hoi Monique,
op FB zag ik al de vorderingen van jullie nieuwe schuur met overkapping, daar zullen jullie zeker van genieten.
Geslaagde DT dag, leuke foto en een lekkere Sara, ben dan ook wel benieuwd naar je nieuwe baan ??
Ansx
p.s. leuke CAS kaart heb je gemaakt

GerJanne zei

Hahaha, had ik bijna een kwartier nodig om jouw post te lezen. Het meeste wist ik al wel, maar toch elk om even alles weer te zien en jouw verhaal erbij. Dinsdag is dus goed bevallen!! Wat leuk! Ben je nu ook je Duits an het oefenen? Of spreek je dat al vloeiend. Maar misschien is dialect ook goed...Ben heel benieuwd!
Je CAS kaart is zo eerlijk vrolijk en zomers.
En ja, ik wachtte even tot het laatste moment (juffrouw Nippertje) maar het komt altijd weer goud .
GerJanne

GerJanne zei

elk = leuk

Trijntje zei

Wat zijn jullie lekker actief geweest.en wat eengeweldig resultaat. Hopelijk krijgen we deze zomer nog heel veel mooi weer dan kunnen jullie daar heelijk zitten? Op dit moment staat bloggen ook bij op een laag pitje. Met dit mooie weer er veel op uit. Veel drukte op mijn werk..
wat fijnatje zoveel kaartenheb ontvangen voor je vejaaag hetis oo een mijlasl. Gezellig dat jullie zo,n gezellige teamdag hebben gehad.
Leuk dat je werk hebt gevonden. Ben e-nieuws. Veel suce ermee. Groeten Tijntje

Nicolette zei

Jullie schuur en terras zien er schitterend uit. Nu blijven hopen op mooie weer zodat jullie daar op mooie dagen/avond van zullen genieten.
Mooie cas kaart en gefeliciteerd met je nieuwe baan. Succes!
Groetjes Nicolette

Hermien zei

Het ziet er prachtig uit Monique dat jullie er veel van mogen genieten in de tuin.
Je CAS kaartje ziet er mooi uit in al zijn eenvoud.

Groetjes Hermien

Joanne kramer zei

Wat een prachtige kaart! Het is bij mij het mooie weer dat ik er nog niet aan toe gekomen ben ;-). Maar ik heb nog even de tijd.
Wat een schitterende schuur hebben jullie gekregen!
Gefeliciteerd met je baan! Ik ben benieuwd. groetjes Joanne

Henri毛t zei

Jullie schuur met overkapping is prachtig geworden. Het was even hard werken maar nu kun je lekker uitrusten en genieten op een heerlijk plekje. Ik hoop dat jullie er veel kunnen zitten deze zomer (dan is het mooie weer dichtbij voor ons en kunnen wij vast ook buiten zitten).
Jullie DT-dag was vast gezellig. Ik heb de mooie resultaten al kunnen bewonderen op facebook.
Je kaart is erg mooi. De bloem is echt de blikvanger op de kaart.
Ik ben benieuwd waar je gaat werken. Ik wens je alvast veel succes!
Groetjes van Henri毛t

Diny zei

Jullie hebben hard gewerkt Monique.....nu kun je er lekker van genieten!
Je kaartje is prachtig....lekker fris.
Ik wil je nog bedanken voor je prachtig kaartje dat ik ontvangen heb voor mijn verjaardag.....het is zo leuk om echte post te krijgen!
Groetjes Diny

Ela zei

Heerlijk toch, noeste arbeid waar je dan uiteindelijk heerlijk van kunt genieten! En dan nog de dames op bezoek, gezellig! Je kaartje is prachtig geworden. Ik roep altijd dat geel mijn lievelingskleur is maar gebruik het zelden, hihi! Maar het roept bij mij altijd zon, licht en vrolijkheid op dus het blijft mijn favoriet. Zou het vaker in mijn kaarten moeten gebruiken want het is toch inderdaad heel vrolijk en fris. Ik ga proberen nog mee te doen, momenteel niet veel in mijn hobbykamertje te vinden. Lieve groet, Ela

Colien zei

Je schuur is prachtig geworden, daar zullen jullie veel plezier van beleven! En de teamdag was fantastisch, zo gezellig en nogmaals dank voor je gastvrijheid en te gek dat je zo'n leuke workshop had geregeld!
Je CAS-kaartje is prachtig, mooi zomers...
grtz.Colien

Sylvia zei

Het is een prachtige schuur geworden,Monique.Je kan daar ook heerlijk in de schaduw zitten.Je hebt een hele mooie reminder gemaakt.Leuke,fleurige kleurtjes en een prachtige bloem.

Leuke foto van het DT clubje.

Groetjes,Sylvia.


Creanita60.blogspot.nl zei

Dit is zeker een lange blogpost maar wel een hele leuke om even te lezen!
Fijn dat je weer werk hebt enik ben benieuwd je zult er de eerste tijd wrl behoorlijk moe van zijn het is eerst toch weer wennen als je er zo lang uit bentgeweest.
Jullie tuunhuusje ziet er schitterend uut daar kun je heerlijk uitrusten en genieten na een dagje hard werken.
En jullie teamdagje was gezellig zo te lezen.
Fijne avond nog!
Groetjes Anita

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...