donderdag 4 februari 2021

Nog 46 weken te gaan...

Hallo allemaal,

dank voor jullie lieve reacties op mijn vorige koude post met ruitjes. Komend weekend beloofd het weer een koud weekend te worden. Ik ben benieuwd. Het past in elk geval wel bij het donderdagthema KerstKaarten bij 52 Weeks to Christmas. En nog maar 46 weken, dan is het al weer kerst 😉

Ik heb gistermiddag met mijn schoondochter geknutseld. De dag ervoor met Henriët. Dat was een supergezellige date en de volgende date ligt alweer vast. Het voordeel van een klein half uurtje rijden. Maar daarover later meer. 

Eerst kerst. De stempels zijn van ArtJourney en eigenlijk is de kaart heel simpel opgebouwd. Eerst heb ik met een kwast distressinkt opgebracht. Vervolgens het kindje gestempeld en de hulsttakjes. Met chloor heb ik het gezichtje gebleekt en met zigmarkers de hulstblaadjes gekleurd. Dat is alles. Ik wil voor kerst niet meer van die zware kaarten maken. En hier zou je zo een hele serie van kunnen maken. Maar dat is dan ook weer niet leuk.


Kevin en Triscilla konden 2 dagen overdag niet in hun huis doorbrengen dus zijn ze hier geweest. En gisteren Triscilla de hele dag. Dat kan wel zei ik maar dan moet je wel een kaartje maken. Dat was geen probleem zei ze. Nou het resultaat mag er zijn! Maar of ik haar heb aangestoken? Misschien beter van niet.....het loopt wel in de centjes. Die kunnen ze eerst wel beter gebruiken. Vrijdag horen ze of hun huis is verkocht. Vanavond ga ik met Laura weer een woonruimte bekijken. Ze had een mail gestuurd naar de verhuurder. De eis was om te huren dat ze 4 keer de maandhuur moest verdienen (bruto) Die zijn toch hartstikke gek geworden. Huur 795 euro. Dan ga je toch liever een huis kopen? Maar dat kan ook weer niet. Ik snap de wereld niet helemaal meer. Maar ze stuurde dus een mail dat ze dat belachelijk vond en zij ze kon verzekeren dat ze de huur makkelijk kon betalen. Promt kreeg ze een uitnodiging om een woonruimte te bezichtigen. We gaan het zien vanavond. 

Eerst de dag doorkomen met poetsen, wandelen en bloggen.
Fijne donderdag, liefs Monique

 

25 opmerkingen:

Trijntje zei

Wat een leuke kerstkaart heb je gemaakt Monique. Het is zeker te gek met deze eis als je een woning wil huren..... Het is alzo duur. Succes voor haar. en voor de anderen ook met de verkoop, ook spannend. Groeten Trijntje.

Eri zei

Wat een leuke kaart met die stempels op die mooie achtergrond! Gezellig al die knutseldates! Hopelijk lukt alles nu wel voor de kinderen met de huizen perikelen.
Groetjes, Eri

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat spannend allemaal voor kevin en precilla..ik hoop dat het snel lukt om het huis te verkopen, en ik hoop voor Laura ook dat ze eindelijk een eigen plekje mag gaan hebben. Het is inderdaad een beetje raar met de huizen, je betaald voor een klein appartement inderdaad een hoge huurprijs die je zeker niet betaald voor een koopwoning..maar terug naar je kaartjes deze is erg gaaf geworden..gezellig alle knutselsdates . Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC. je kaart kan je weer linken. groetjes Ingrid.

Daphne zei

Dat heb je mooi gemaakt. Ik vind het een beetje in de stijl die wij destijds bij Willy ook hebben geleerd, weet je nog? Lang, langggggg geleden, toen we nog gewoon bij elkaar konden zitten en elkaar konden spreken en aanraken, zucht!!
Ik probeer onze dochter steeds aan het kaarten maken te krijgen, maar nee hoor, mevrouwtje heeft er echt geen zin meer in. Leuk om met je schoondochter te knutselen.
Het huis van Laura.........ik heb 3X terug gelezen, wist niet of ik het wel goed gezien had, maar ja hoor het stond er echt, 4X......ZIJN ZE GEK OFZO?!!
Ik hoop dat beide kinderen een goed bericht krijgen.

Gerrina zei

Leuke kaart! Dat is echt een glimlach om zelf ook vrolijk van te worden!
Gaar hoe het soms met die huren gaat; vaak is het heel wat handiger als je kunt kopen; dan betaal je hetzelfde of minder en hoe je aan het eind een stukje eigen geld over... Groetjes, Gerrina

marja kenter zei

Wat een gezellig post. Zo leuk om samen te knutselen, dat deden Daphne en ik ook bijna elke week maar door corona is dat afgelopen.
Daphne werkt in het ziekenhuis en we vinden het een beetje te riskant gezien onze leeftijd.
We wachten op de vaccinatie.
Mooie kaart ook Monique.
Groetjes en liefs

Rosina zei

Heel mooi dit kaartje Monique.. wat leuk gedaan die achtergrond met dat leuke stempeltje helemaal jouw stijl..
en succes met Laura voor de bezichtiging van een appartement schandalig wat voor een huurprijzen ze vragen...
en als ze moeten kopen moeten ze ook een aanzienlijke spaarpot hebben anders krijgen ze geen hypotheek
Ze maken het voor deze starters het allemaal niet gemakkelijk...
Bedankt voor je deelname
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Irene zei

Leuk dat lieve koppie!
In de vrije sector is het nog véél erger maar het is dus super dat Laura heeft geprotesteerd..nu maar duimen dat het niet wéér is uitgewoond!
XxIrene

Margreet zei

Wat een gave kaart Monique!
Spannend bij jullie kinderen met huis verkopen en woonruimte huren. Ik dacht dat het bij jullie niet zo duur zou zijn....
xxx Margreet

Scraptastisch zei

Jij bent me er één....nog 46weken te gaan, hihi Wat heb je een mooie kaart gemaakt Monique...enig die hulsttakjes er om heen! En lekker samen geknutseld, altijd fijn! Heel veel good luck met de huizenjacht voor Laura!!!
xx Gerie

Diny zei

Prachtig is je kaartje Monique.
Succes met de huizenmarkt voor de kinderen....spannend!
Groetjes Diny

Anita van Deur zei

Super leuke kerstkaart heb je gemaakt Monique, succes voor vanavond.

Annerieke zei

Mooie kaart heb je gemaakt Monique, leuke technieken heb je toegepast. Och woonruimte, het is een drama voor jongeren. Onze zoon van 21 is ook op huizenjacht, maar het is zo moeilijk. Het wordt echt bijna niet mogelijk gemaakt. Duimen dat het voor je dochter gaat lukken!
Groetjes, Annerieke

Jantine zei

Bijzondere kaart, Monique. En gezellig, all die knutseldates.
Wat een rare regel om zoveel te moeten verdienen...
Leuk je weer te zien bij 52WTC!
Groetjes,
Jantine DT 52WTC

Martha zei

Wat een leuke kerstkaart Monique
Dat heb ik me nou ook voorgenomen, niet teveel laagjes gebruiken de post wordt te zwaar....
Nee das toch niet te geloven, moeten jonge mensen 4x de huurprijs verdienen, al te gek het wordt ze niet echt gegund op deze manier want het kopen is ook al zo moeilijk geworden met startkapitaal en de prijzen van de huizen zijn supergestegen, sjonge jonge wat een rare tijd
Hopelijk lukt het je kinderen met de huisvesting
Liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat is dat een lief afdrukje en wat heb je een mooie kerstkaart gemaakt Monique. Wat goed van Laura om te protesteren en nu maar duimen dat het wat is, succes.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Henriët zei

En wat was het gezellig dinsdag!! Mijn resultaat daarvan komt denk ik zaterdag online. Nu even heel druk met de voorbereidingen voor komende week.
Deze kaart is ook erg leuk maar wel met minder laagjes dan de creatie van dinsdag (kan ik nu met een kennersoog zien!)
Groetjes van Henriët

Annemarie en Merit zei

Wat een mooi kerstkaartje heb je gemaakt! Gezellig dat je meedoet bij 52 weeks to christmas! Wat vervelend dat het allemaal zo lastig gaat met die huizen, duimen maar dat het gaat lukken voor Laura!

Lieve groetjes, Merit en Annemarie
DT52WTC

Nicolette zei

Wat gezellig al die knutseldates. Deze kaart si erg mooi geworden. En succes met de huizenjacht.
Groetjes Nicolette

Trudy zei

Prachtig en lief kaartje! Mijn ouders zochten een flat en mijn kinderen zoeken ook woonruimte. Die prijzen zijn tegenwoordig zo hoog dat is echt niet normaal. Mijn ouders hebben iets gevonden maar mijn kinderen helaas nog niet.
Groetjes Trudy

Colien zei

Hartstikke leuk kaartje!
En wat spannend voor de kinderen, hopelijk gaat het bij beiden goed komen!
grtz Colien

Freubelmina zei

Wat een prachtige kerstkaart met het mooie kindje, een heel lief snoetje.
Gezellig met je schoondochter knutselen en ja die huizenmarkt spoort niet, koop én huur niet.....ben benieuwd hoe het afloopt.
Lieve groetjes Monique xx

Josje zei

Heel leuk Monique.
Ja die woningmarkt .....

Irene zei

Las je reactie, spannend voor Laura om te beslissen maar leuk dat het er zo goed uitzag! Zijn me toch wel prijzen hoor en dat in Drenthe, de gekte heeft overal toegeslagen! Om te beginnen is klein en fijn wel zo leuk trouwens....gaat ze naar Assen of is het op een dorp ook al zo duur?
XxIrene

GerJanneke zei

Deze had ik dus gemist. Ook heel gaaf en dat het gezichtje zo mooi huidskleur werd door het te bleken! Spannend voor Kevin en Triscilla. Weten ze al wat??

Doorkijkje of niet?

 Hallo allemaal, vandaag heb ik een pillowbox voor jullie. Voor een collega op het werk heb ik dit boxje gemaakt. Met daarin een giftcard ho...