zondag 5 juli 2020

If you are not doing what you love, you are wasting time

Hallo lieve allemaal,

afgelopen week hebben Geert en ik afscheid genomen van Greta. Vele van jullie hebben haar het afgelopen jaar een kaartje gestuurd. Daar was ze heel erg blij mee. Ze heeft me dan ook op het hart gedrukt jullie te bedanken. Bij deze!
Dinsdagmorgen nog even aangewipt en toen was me wel duidelijk dat ze het zwaar had. Monique, zei ze, het is gewoon een rotdag en morgen gaat alles weer beter!
Dat was Greta ten voeten uit. Donderdagmorgen is ze toch plotseling overleden. Dit was haar rouwkaart, de olifant is van een schilderij die een ziekenhuismaatje voor haar heeft geschilderd. Hij staat voor het eeuwige leven. De tekst rechtsonder is Greta's laatste boodschap aan ons. 


Ik zal haar missen. Ze was zo positief, creatief, een beetje gek af en toe, en lief!
💝

En dan moeten we weer verder. En dat ga ik doen met mijn eerste bijdrage als ProntyCreator.  Het is een accordionkaart geworden. Althans  zo noem ik hem.
Het is een studiolight stans die ik 2 keer heb gestanst.


If you are not doing what you love, you are wasting time!
 
Dat is een ding wat zeker is. Hieronder heb ik een fototutorial voor jullie.











Dit heb ik gebruikt:
stencils:

#byjolandaderonde 470.770.043
#byjolandaderonde 470.770.042
#byjolandaderonde 470.770.040
#byjolandaderonde 470.770.038
Quotestickers:
#byjolandaderonde 491.100.010

DDD modelingpaste
DDD Gesso White
DDD Gesso Black
Rubberdance stempels
Studio Light Dies


Ik ga vandaag eens lekker bloggen en freubelen. Heb de smaak weer te pakken en ben heel benieuwd wat jullie de afgelopen tijd hebben gemaakt en meegemaakt.

Pluk de dag!
Liefs Monique
Bitmoji Image



24 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin Greta Monique en wat lijkt me dat een positief ingestelde vrouw geweest.
Je accordeon-kaart is een plaatje en wat heb je een duidelijke foto tutorial gemaakt, dank je wel. Lijkt me leuk om eens tte proberen.
Lieve groetjes Miranda

Freubelmina zei

Lijkt me een groot verlies voor jullie allemaal Monique als ik het zo lees. En wat een indrukwekkende rouwkaart met persoonlijke tekst.
Ik ben er even stil van....
En door zoals jij zelf al zegt...wat een mooie kaart maakte je en wat een klus zo te zien aan je foto’s, erg mooi om te zien hoe jij dat gedaan hebt. Fijn dat je de smaak weer te pakken hebt. Een fijne zondag en lieve groetjes Xx

Kaartenkraam zei

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin. Wat een bijzondere rouwkaart van haar. Moet een moedig mens geweest zijn.

Je accordeon kaart vind ik prachtig geworden. Het lijkt me een bewerkelijke kaart maar de kleuren zijn geweldig. Mooi zijn de pastahoekjes en de zwarte accenten maken het allemaal wat meer sprekend.

groetjes van Ank

Crealientje zei

Ach heb je weer een verlies te verwerken, gecondoleerd met je vriendin.
Mooie rouwkaart met tekst.
Pluk de dag!
Je kaart is prachtig en handig met de uitleg erbij,Thanks!
Ik moet er toch echt eens voor gaan zitten, ik heb alles in huis en doe er niet veel mee:)
Mooi oefenen in de vakantie.
Rustig aan en sterkte de komende tijd, leuk om te lezen dat je weer zin hebt aan freubelen.
Liefs Crealientje.

Martha zei

Van harte gecondoleerd met het verlies van je vriendin, Minique!
Wat een bijzondere mooie kaart met prachtige lieve tekst!
Veel sterkte....
Wat maaktje jij een prachtige accordeonkaart, bedankt voor de werkwijze, heel mooi!
Die tekst hebben wij ophangen in huis!
Liefs Martha

karin zei

Heel veel sterkte met het verlies van je vriendin. Het zal een moeilijke tijd voor je worden.
Wat een prachtige creatie heb je gemaakt. Leuk om de opbouw van de achtergrond te zien.
Hou je goed en groetjes,
Karin

Marjolein zei

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Je hebt een mooie creatie gemaakt, met duidelijke uitleg. Lekker om zo in de flow te zitten. Ik ben benieuwd naar de volgende creatie.

Liefs Marjolein

Margreet zei

Gecondoleerd met Greta. Wat zal je haar gaan missen. Prachtige rouwkaart met een mooie, positieve tekst.
Jouw debuut bij Pronty ziet er ook heel gaaf uit. Mooie stap-voor-stap foto's. Nodigen uit om aan de slag te gaan.
xxx Margreet

Sarah zei

Lieve Monique, wat krijg je veel te verwerken: je schoonmoeder, jullie hondje en nu je vriendin. Zo heftig! Neem je tijd om deze klappen te verwerken.
De uitleg met foto's doen me helemaal zin krijgen om te kliederen. Heel mooi! Sterkte xx

Ina ( Frysk Famke ) zei

Hoi Monique,

Je krijgt het wel voor je kiezen. Alweer een dierbaar iemand verliezen.
Prachtig kaart en tekst die Greta heeft uit gezocht. Wat zullen jullie haar missen.

En ja het zoals je het zelf zegt, je moet door en daar ben je goed mee begonnen. Prachtig deze creatie voor pronty....ik zeg DT lid blijven voor hun. En dank je wel voor je duidelijke uitleg.

Liefs en een dikke knuffel van mij.

Eri zei

Gecondoleerd met het overlijden van je lieve vriendin Greta! Wat zul je haar missen met al haar positiviteit. Heel veel sterkte toegewenst.

WOW, je accordionkaart is super geworden! Leuk dat je de hele uitleg erbij hebt gedaan. Fijn dat je hiermee de smaak van het knutselen weer een beetje te pakken hebt.
Groetjes, Eri

Elly zei

Gecondoleerd, prachtig die olifant!
En je creatie is super mooi.
Groetjes Elly

Trudy zei

Gecondoleerd en heel erg veel sterkte gewenst.
Je creatie is prachtig geworden. mooi al dat roze!
Sterkte en groetjes, Trudy

Henriët zei

Sterkte met het verweken van dit verlies. Het houdt ook maar niet op.....
Je accordeonkaart is een toppertje. Ik weet zeker dat in de vakantie hier de inktjes ook wel op tafel komen maar zo mooi als deze van jou gaat mij echt niet lukken.
Groetjes van Henriët

Willy zei

Ach wat verdrietig! Kippenvel krijg ik bij het lezen van haar woorden... Ja heb het leven lief en wees dankbaar, het kan zomaar voorbij zijn! Dat heb je mooi verbeeld met je kaart!!

Daphne zei

Wat een heftig verlies, gecondoleerd met het overlijden van je dierbare vriendin.
Wat was ze positief, zo mooi om te lezen.
Haar laatste boodschap maakt indruk op mij, ik zal het goed in mijn hoofd houden!!
Prachtige kaart.

Je eigen kunstwerk is ook erg mooi, wat een werk, wat leuk dat je er een tutorial van gemaakt hebt.
De kleuren vind ik heel erg mooi.
Sterkte de komende tijd, fijn dat je weer ontspanning vind in het bloggen en knutselen.

Gerrina zei

Wat een tegenstelling; afscheid nemen en met iets nieuws beginnen...het leven draait telkens weer zoveel graden een andere kant op!
Vind je 'tripich' super mooi! Goede start! Groetjes, Gerrina

Nelleke zei

Dag Monique,
Ik las het bericht op facebook. Zo verdrietig en gecondoleerd met haar verlies. Wat een mooie bijzondere kaart laat ze na.
En dan gaat het leven door en laat je dit moois zien. prachtig hoe je deze gemaakt hebt, die moet ik maar onthouden, kijk ik gewoon op jouw blog. Groetjes, Nelleke

Nelleke zei

Oja Monique, misschien een domme vraag: hoe heb je ze in elkaar gezet? Op basis papier waar je een strookje vrij laat?

Doris knippenenplakken zei

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin, heel mooie rouwkaart Monique!
Wat een prachtige accordionkaart, prachtig gedaan!
Groetjes Doris

Trijntje zei

Hoi Monique, wat een moeilijke tijd voor jou nu ook nog je beste vriendin te moeten missen..... gecondoleerd met het verlies van Greta. Wat een mooie kaart en een mooie opbeurende tekst.... Fijn dat ze zo geleefd heeft... want inderdaad het is belangrijk doe wat je wil doen en wacht niet tot het niet meer kan... geniet van het leven. Ieder doet het op zijn of haar manier... . Het leven kan kort zijn....
Jullie heel veel sterkte de komende tijd.
Fijn dat je z''N geweldige harmonica kasrt met deze leuke kleuren, mal en pasta hebt gemaskt. Lijk mij ook erg leuk om eens te doen...
Masr ik die even niets ... wij zijn deze week nog lekker. Met vakantie... groeten Trijntje

Josje zei

Sterkte met het verlies van je vriendin
Je kaart is erg mooi geworden

Caroline Cards zei

Gecondoleerd met het overlijden van je vriendin en heel veel sterkte de komende tijd!
Wat een mooie vrolijke kaart heb je gemaakt. Heerlijk om je zo uit te leven met inkt, pasta en stempels!
groetjes, Caroline

Marjan zei

Het lijkt me vreselijk als een goede vriendin van je overlijdt. Ze klinkt als een sterke dame, triest dat het zo eindigde. Heel veel sterkte, Monique!
Je accordeonkaart vind ik een plaatje, leuk om te zien hoe hij tot stand kwam!

Doorkijkje of niet?

 Hallo allemaal, vandaag heb ik een pillowbox voor jullie. Voor een collega op het werk heb ik dit boxje gemaakt. Met daarin een giftcard ho...