zondag 26 februari 2017

Distress Oxide....wat gaaf!

Hallo allemaal,

allereerst dank jullie wel voor de lieve reacties op mijn kaart en over de toestand van mijn zusje. Nog even doorbijten maar met lieve blogvriendinnen zoals jullie gaat dat zeker lukken.

Donderdagmiddag heb ik samen met Ellen de gelliplate leren kennen. Wat kun je daar gave achtergronden mee maken. Vrijdag ben ik een dag met GerJanne uitgeweest. Eerst koffiedrinken en lekker bijkletsen en daarna een workshop gevolgd bij Leuke Stempels. Weer nieuwe dingen geleerd.... foto's van de kaarten volgen nog. Dus ik heb mijn ontspanning wel weer gehad. Even het hoofd leegmaken. Heerlijk!!

Ik wilde jullie eerst deze laten zien. Ik heb 7 distress inkten "Oxide" te pakken gekregen. De rest was al uitverkocht. En ik moest er direct mee aan de slag natuurlijk. De video's van Tim Holtz zijn zo gaaf! Vorige week op de beurs had ik nog koper embossingpoeder gekocht. Kon ik die ook mooi gebruiken.
En dit is het resultaat van een avondje kliederen.

Als je de kleuren laag voor laag opbrengt gaat het niet mengen. Dus bruin blijft bruin en paars blijft paars. En de krijtachtige uitstraling is helemaal te gek. Alle stempelafdrukjes heb ik geembosst met copper embossingpoeder van Ranger. Heel fijntjes! 

Dit heb ik gebruikt voor de kaart:

Distress Oxide Faded Jeans
Distress Oxide Vintage Photo
Distress Oxide Wilted Violet
Viva Decor Stamps Old Fashion Design
Letterstempels StudioLight STAMPLH127

De letters heb ik met versamark gestempeld en met zwarte embossingpoeder bewerkt. Daarna weer door de inkt gehaald.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. En wie er nog meer al met deze inkten hebben kunnen spelen. Ik denk dat ik vandaag nog een poosje ga spelen met deze gave spulletjes. Alle tijd 😉 Geert nog op zee, Kevin late dienst en Laura brak van de carnaval gisteravond.

Een hele fijne zondag gewenst voor jullie allemaal!

Liefs Monique



27 opmerkingen:

GerJanne zei

Gezellig was het zeker en leerzaam ook nog! Zo mooi de distress inkten. En je achtergrond is prachtig gelukt. Dat koper ziet er heel gaaf uit. Ik zat net te denken of dat niet door elkaar lopen van de kleuren ook zo is met de Ziggies....Ben het even kwijt.
Geniet van je knutseldagje.
Groetjes,
GerJanne

Diny zei

Wat heb je allemaal gezellige dingen gedaan Monique.....inderdaad goed om je hoofd even leeg te maken!
Je kaart ziet er prachtig uit....het is een waar kunstwerkje....heel erg leuk gedaan!
Veel plezier vandaag nog met knutselen....ik ga zo oppassen!
Groetjes en een fijne zondag,
Diny

Syl(via) zei

Wat een geweldige kaart Monique! Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe disrrss inkten. Ik heb ze nog niet in het echt gezien, maar jouw kaart maakt me nog nieuwsgieriger! Gr. Syl(via)

Marja zei

Wow wat een leuke kaart!!
Vind het altijd superleuk om te zien wat je maakt met de inkt.
Het is niet mijn ding om zelf te doen maar vind het altijd wel supermooie kaarten.
Fijne zondag (hier wordt het vandaag ook knutselen)
Groetjes Marja.

Margreet zei

Dat ziet er geweldig uit Monique....ik word steeds enthousiaster over die oxide inkten....groot heb-gehalte....ga ze maar bestellen, denk ik☺☺
Lekker knutseldagje gewenst!
xxx Margreet

!neke zei

Ziet er geweldig uit !!!!!!!
Knutsel ze !!!!!!

groeten Ineke

scrapfertier zei

een mooie mannenkaart.
Leafs Tietje.

Anja zei

Wauw, wat een gave kaart! En je hebt je koper embossing gebruikt, die is prachtig! Oxide inkt ken ik niet, had er zelfs nog niet van gehoord. Benieuwd wat het verschil is met de gewone Distress inkt!
Hier vanmiddag ook een freubeldag, gisteren gewerkt dus vind dat het mag ;-)
Liefs Anja

Anita van Merode zei

Super leuke techniek ontdekt Monique en geweldig geslaagd. Was vast en zeker erg leuk geweest met GerJanne.
Ben benieuwd naar je volgende kaartjes hiermee. Je hebt het echt in je vingers. Leuk om toch te kunnen ontspannen in deze onzekere toestand rondom je zus.
Gr Anita

Scraptastisch zei

Fijn om je hoofd even leeg te maken en lekker met de inktjes in de weer te zijn!
Ik ben al nieuwsgierig wat de workshop resultaten zijn Monique, al vind ik deze kaart ook al prachtig! ik ga morgen eens een filmpje bekijken bij meneer Tim over de oxides, hihi Eerst nog mijn laatste avonddienst weg werken nu.
Liefs van Gerie

Sabine zei

Wat een gave kaart! Heel mooi gemaakt, en supertof Liefs Sabine

alma.heijenk@gmail.com zei

dat is dan een goed gelukte kaart na een avondje kliederen. Mooi

Kaartenkraam zei

Van die inkten had ik nog nooit gehoord, ik zal het eens opzoeken wat het verschil is met de 'gewone' distress inkt. het resultaat op je kaart is in ieder geval mooi. De hoekstempels die je hebt gebruikt vind ik ook prachtig en die koperkleur maakt het helemaal af. ik vind het echt een roestige kaart en dat bedoel ik als compliment want roest heeft prachtige kleuren en ik maak er ook altijd foto's van!

groetjes van Ank

Ans Gilbert zei

Hoi Monique,
ik zag ze ook al voorbij komen, maar kon niet zo snel ontdekken wat het verschil is met -gewone- Distress inkt..Mooie kaart is het geworden, ik vind dat koperen embossingpoeder echt prachtig!
groetjes,
Ans

Sylvia zei

Je kaart is prachtig, Monique.Mooie kleuren en een hele mooie achtergrond.

Groetjes, Sylvia

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heerlijk om zo even wat me-time te hebben Monique, het batterijtje opladen:)
Ik wist nog niet hoe de oxide-inkten werkten maar nu zie ik het gave resultaat. Heel mooi zoals je de kaart bewerkt hebt, stoer, dat deel aan de onderzijde ziet er écht uit als roest vind ik, wat knap. Mooie accenten heb je ook gebruikt..top.
Lieve groetjes Miranda

Eri zei

Wow, wat een mooie kaart! Zo mooi met al die verschillende kleuren inkt, ik heb er toevallig iets over gelezen dat dat nieuw was, maar verder niet zo bekend met de verschillende inkten. Leuke tekst ook!
Groetjes, Eri

Trijntje zei

Ik vind je kaart heel erg leuk Monique. De tekent is superleuk. En je hebt er een hele mooie achtergrond op gemaakt. Groeten Trijntje

Nicolette zei

Het kopere poeder geeft een stoere uitstraling.
Mooi gemaakt.
Groetjes Nicolette

Angelique zei

Echt een gave mannen vintage-kaart, mooi hoe je alles gecombineerd hebt. Het koperen embossingpoeder geeft een prachtig effect. Fijn om te horen dat je genoten hebt van je uitstapje met GerJanne en ik hoop dat je vandaag ook nog lekker gefreubeld hebt.
lieve groetjes Angelique

Gerrina zei

Fijn om zo helemaal je zinnen te verzetten! Denk dat je aardig verslingerd bent aan de Gelliplate nu? En wat een bofkont dat je de D-Oxides nu al kunt uitproberen! Met een prachtig resultaat!
De bloemenkaart hiervoor is een herinnering van hoe het straks er weer kan uitzien; mooi kleurrijk en zonnig! Ik ga weer terug naar het Carnaval... Groetjes!

Rosina zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt met die inktjes Monique...zo mooi die achtergrond en ook dat koper geeft een stoere uitstraling...

groetjes Rosina

Kreatief met Maria zei

Inderdaad wat gaaf Monique. Heel erg mooi gemaakt.
Groetjes Maria

Manja zei

Wat heb je dit knap gemaakt, Monique! Ik vind het helemaal geweldig :)
Groetjes, Manja.

Epie zei

Leuke vintage mannenkaart Monique ,
de kleurencombi vind ik erg knap gedaan.
Groetjes Epie

Colien zei

Gaaf spul, ziet er erg mooi uit!
grtz.Colien

Henriët zei

Dat ziet er mooi uit zeg! Ik vind het knap dat "geklieder" met inkt. Misschien moet ik maar eens een workshopje bij jou gaan volgen ;-)
Groetjes van Henriët

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...