maandag 22 maart 2021

En toen was ze weg...

 Hallo allemaal,

daar ben ik weer. Laura is op haar plek, nog niet helemaal klaar, bankstel wil niet door het trapgat. Even een oplossing voor vinden. Na 14 dagen klussen en verhuizen is het dan ook wel fijn dat het klaar is. Vanavond heeft ze hier nog gegeten en spulletjes weggebracht en meegenomen. Nu bijkomen en eens gaan kijken hoe ik mijn vrije tijd in ga vullen. Hahahaha...dat zal niet moeilijk zijn. Ik heb voor haar nog een kaart gemaakt voor haar nieuwe start. Dit is hem geworden...

Ik ga jullie niet vervelen met hoe ik het heb gemaakt. Dat weet ik zelf niet eens meer 😅 het zijn in ieder geval heel veel laagjes voordat het naar mijn zin was. Je ziet er vooral veel "Bewust en gewoon doen". Heb ik toch wat opgestoken Willy 😍 Binnenin staat een mooi gedicht die voor Laura van toepassing is. Verder staat haar huis erop en de nieuwe leerbaan. Eerste monteur elektrotechnische industriële installaties en systemen. Een hele mond vol. En daar heeft ze haar handen ook vol aan.

We gaan het allemaal zien. Het is nu loslaten. Ze moet het zelf doen. Ik mag op de achtergrond meekijken en een vangnet bieden als het nodig is. Maar nu eerst eens kijken wat ik allemaal ga doen in mijn extra vrije tijd. Bowie is in ieders geval blij dat ik weer de hele dag thuis ben.

En vanavond begin ik aan mijn blogrondje. Nu weer tijd om de draad op te pakken.


Veel liefs van mij en tot blogs!

Monique


26 opmerkingen:

Diny zei

Wat een prachtige kaart heb je voor Laura gemaakt Monique.
Het zal inderdaad wennen zijn en misschien zul je wat last hebben van het lege nest syndroom....maar komt allemaal goed hoor....ik heb er ook last van gehad! Gelukkig heb je een hele leuke hobby....en fijn dat je ze in de buurt hebt!
Groetjes en succes he,
Diny

Angélique zei

Heel mooie kaart, die zal je dochter koesteren.
Tsja, loslaten.... ik moet er nog één laten gaan, de moeilijkste om los te laten, hij is er bijna aan toe. Ik hoop dat je veel mooie kaarten gaat maken, dat maakt het proces makkelijker, zeker als je daarmee expressie kan geven aan je gevoel. Heel veel succes, ook voor je dochter.

Nelleke zei

Allereerst Monique van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. En wat een veranderingen voor haar maar zeker ook voor jou. Soms lastig, maar zeker ook goed. Zo gaat het zoals jij dat een tig jaren geleden hebt gedaan. Wij hebben ook nog 1 nestblijver die te zijner tijd ook uit gaat vliegen. Eerst een huisje vinden en die ook nog betaalbaar is, maar dat zul je wel herkennen.
Wat heb je een prachtige kaart gemaakt en ik heb er met bewondering naar gekeken. En hihi, de laagjes, en dat je het niet meer weet. Het kan niet gauw mislukken, dan maar een nieuwe laag. Ik vind hem prachtig. Groetjes, nelleke

Rosina zei

Ach Monique wat een geweldig mooie kaart heb je voor Laura gemaakt, en ja het zal voor allebei erg wennen zijn, maar gelukkig gaat ze niet ver uit de buurt dus moeders goede raad en gezellig bakkie samen doen zal nog vaak voorkomen..
Zo loopt het eenmaal zo.. en die vrije tijd ga jij zeker opgevuld krijgen samen met Bowie en je creatieve hobby
lieve groetjes Rosina

GerJanne zei

Wauw wat een prachtige kaart is het! Zo mooi en dan ook nog met een gedicht erin. Heel waardevol. Wij hebben wel eens tegen elkaar gezegd, Peter en ik: zo zit je met 7 aan tafel en zo weer met 2. Mooie quote ook. En dat heb je je kinderen maar mooi meegegeven. Zullen ze je dankbaar voor zijn. Nu of later...

Eri zei

Mooie kaart heb je voor Laura gemaakt. Fijn dat ze nu haar eigen plekje heeft. En ze gaat het vast heel goed doen!
Groetjes, Eri

Kaartenkraam zei

Tja dat zal even wennen zijn voor jullie allebei maar het komt vast goed.
Je hebt een prachtige kaart voor haar gemaakt, heel symbolisch al die afbeeldingen en teksten, echt mooi.

groetjes van Ank

Margreet zei

Wat een gave, toepasselijke kaart heb je voor Laura gemaakt.
Het is even wennen, maar als je regelmatig contact houdt en je hoort dat ze het goed maakt, dan ga je vanzelf genieten van je vrijheid.
Mooie, afsluitende spreuk!
xxx Margreet

Ina ( Frysk Famke ) zei

Hallo Monique

En toen was het stiller in huis
Is vast en zeker wennen. Gelukkig
hebben we de foto's nog😉 en Bowie
nog.

Je het een waardevolle en prachtige
kaart voor Laura gemaakt. Deze word gekoesterd en misschien wel ingelijst
haar.

Liefs Ina xxx

Caroline zei

Heel mooi kaartje wat ze zeker zal koesteren. En wat een mooie tekst!
Zo belangrijk om er voor ze te zijn op de achtergrond en loslaten, tja.... dat is best moeilijk. Je zal je tijd best goed gaan invullen. Succes!
Groetjes Caroline

Irene zei

Prachtige kaart vól betekenis Monique en verder weet je wat ik al eerder schreef: spannend voor jullie allebei een spannende -soms emotionele- nieuwe fase maar je bent er voor elkaar dus het komt allemaal goed en kids happy Mamma happy!
XxIrene

Daphne zei

Haha, ik moest lachen om de zin dat je het zelf ook niet meer weet.
Ik vind het een prachtige kaart en alles klopt, maar als ik zo lees mag dat ook wel, want volgens mij ben je er lang mee bezig geweest.
Zo lief om dit aan Ladies me te hebben.
En het gedicht, WAUW!!!! Mooi, echt heel mooi vind ik dat.
Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen in de overgebleven VRIJE tijd......

Daphne zei

Als je je verveeld zeg je het maar, dan kom ik wat was brengen, whahaaaaa!!😂

Martha zei

Heel mooi gemaakt Monique!
Prachtige technieken op de kaart met een persoonlijke draai eraan!
Prachtige mooie tekst heb je gebruikt!
Gelukkig redt de hobby ons meestal wel!
Liefs Martha

Gerrina zei

Wow deze is zo mooi! Denk dat die nog lang als inspiratie en om effe aan 'thuis' te denken zal blijven staan! Groetjes, Gerrina

Marjan zei

Fijn dat Laura nu zo goed als helemaal gesetteld is, op het bankstel na dan. Komt ook vast goed. Ze boft maar met moeders hulp en uit huis is niet uit beeld gelukkig. De kaart voor haar is supergaaf, ik herken ook Willy technieken, maar ook jouw eigen hand is overduidelijk! Heel gaaf, Monique!

Scraptastisch zei

Wouw, wouw, wouw, wat een schitterende kaart is dit voor Laura! Alles heeft er een mooi plekje opgekregen, alle liefde erin gestopt en dit zal ze echt koesteren!
O,jee de bank kon niet door het trapgat? gggrrr... ben benieuwd naar vervolg hiervan! Het komt allemaal goed Monique, geniet van de andere tijd...voor je het weet komt de fase kleinkinderen eraan, hihi
Liefs Gerie

Colien zei

Toffe kaart voor Laura, echt mooi!
En ook je tekst, heel toepasselijk.
Veel plezier met Bowie (of andersom, haha) en al je me-time :)
grtz Colien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een prachtige laagjes-kaart voor Laura, die krijgt vast een ereplaatsje in haar nieuwe huisje. Jij sterkte met wennen, bij mij heeft het even geduurd eer ik gewend was aan het lege nest. Nu gingen ze bij mij ook wel meteen erg ver (Londen en Maleisië) maar toch..
Lieve groetjes Miranda

Hermien zei

Het is weer een waar kunstwerkje Monique, prachtig. En dan is het stil in hui... en staat ze op eigen benen met de rustgevende gedachte dat ze bij jullie altijd terecht kan.

Groetjes Hermien

Willy zei

Jaaa ik vind hem prachtig, zo waardevol deze kaart, zowel voor Laura als voor jou! En dat bankstel omgggg, echt?? Nou ja, komt tijd komt raad :)

Freubelmina zei

Zo dan Monique,dat zal niet meevallen.....het is de normale gang van zaken maar het is toch een heel ding....
Je mag trots op jezelf zijn want dankzij jouw opvoeding lees ik wel dat ze het goed voor elkaar heeft, een stoere meid die weet wat ze wil!
Je kaart is erg mooi en wat zal ze die waarderen en van je gedicht krijgt ik traantjes.......
Veel liefs xxx

Trijntje zei

Wat een schitterende kaart heb je voor Laura gemaakt.Veel op te zien. Fijn dat jullie klaar zijn met het klussen..wat jammer dat het niet lukte net het bankstel. Hopelijk gaat het nog lukken... succes ermee
En jij vind vast je draai wel..groeten Trijntje

Josje zei

Wat een gaaf kaartje heb je gemaakt daar zitten aardig wat uurtjes in.
Onze dochter woont ook nog thuis moeilijk om een woning te vinden

Angelique zei

Wat een schitterende, persoonlijke kaart voor Laura. Mooi gedicht en zo toepasselijk.
Heel mooi en ontroerend hoe je omschreven hebt hoe het is als je kind het huis uit gaat. Super dat ze en een eigen woning heeft en ook nog een baan, een mooie start.
lieve groetjes Angelique

Sarah zei

Wat een mooie quote! Bij mij is de oudste de deur uit, maar omdat er nog 3 rondlopen en Aranka nog heel vaak komt logeren, is er hier geen verschil merkbaar. Maar bij jou zal het echt een aanpassing zijn. Veel hobby tijd! X

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...