zaterdag 27 februari 2021

Een uitdaging met Henriët en GerJanne

Hallo allemaal, 

daar ben ik weer... Bijna 2 weken verder. Eerst een week je op vakantie geweest en halverwege de vakantie kregen we (Laura) heeeeeel veeeeeel goed nieuws. Eindelijk!! 

Maar eerst houd ik jullie nog even in spanning want ik wil jullie graag mijn uitdaging met Henriët en GerJanne laten zien. Ik was dinsdag bij Henriët en zij moest aan de slag met de uitdaging. Ze hadden met hun tweetjes afgesproken dat ik ook mee mocht doen. Leuk, leuk, leuk!! Het is een explosionbox geworden. Henriët en ik hebben afgesproken dat als ik bij haar ben, we iets maken met papier en stansjes en als ze bij mij is gaan we kliederen met inktjes en verf. Goed verdeeld toch? En keuze uit papier was geen probleem... Wat ik met stempels heb, heeft Henriët met papier 😂😋
Maar ik heb toch nog gestempeld. De leuke varkentjes van MD (stempels en stanzen) Die heb ik thuis ingekleurd met Action potloden. Hier volgen de foto's.










Gaan jullie ook bij GerJanne en Henriët kijken? Ik ga ook zo maar vertel jullie eerst nog even het goede nieuws vertellen.

 Het is Laura eindelijk gelukt een baan met opleiding te vinden. Vanaf 8 maart gaat ze aan de slag met eerst een bootcamp van 10 weken om de beginselen van de electrotechniek naar binnen te stampen en om te kijken welke richting haar het meest aanspreekt. En dan de kers op de taart....vanaf 5 maart heeft ze haar eigen plekje midden in het centrum van Emmen. Een leuk appartementje met een woonkamer, een keuken waar ze ook ruimte heeft om er een tafel neer te zetten, een badkamer en wc apart, een slaapkamer en een dakterras. Ze is dolgelukkig! Moeder ziet nog wel beren op de weg maar het komt allemaal goed. Loslaten is wel het moeilijkste om te doen in het leven van een moeder. 

Kevin en Triscilla hebben hun huisje verkocht en nu hard op zoek naar een nieuwe woning.

Dus het ziet er allemaal rooskleurig uit voorlopig. Nou nog wat meer vrijheden wat betreft Covid en dan wordt het leven ook weer een stuk leuker!

Fijne zaterdag en tot morgen!





 

19 opmerkingen:

Irene zei

Super vrolijk doosje met die ondeugende varkentjes en het leuke papier en wát een tof nieuws voor Laura...hartje Emmen je eigen plekje, dik voor elkaar en nu nog duimen voor zoon en schoondochter!!
XxIrene

Henriët zei

Het was al een vrolijk doosje met alleen de papiertjes er op maar met de varkentjes en het toffe theelabeltje er aan is het helemaal een plaatje!
En ga je nou beweren dat ik veel papiertjes heb?? 🤣😂🤣 Valt best mee toch?
Echt een mooi plekje heeft Laura. Blijft de muur blauw of moeten jullie flink aan het verven voor een ander kleurtje? Succes de komende weken. Vooral met loslaten!
Groetjes van Henriët

GerJanneke zei

ha Monique,
wat gaaf dat doosje! In heel vrolijke kleurtjes en die varkentjes zijn echt ontzettend leuk. Goed idee dat jullie bij de een met papier en bij de ander met inkt aan de slag gaan.
Ik ben dan weer zo'n muts die matchend papier loopt te zoen bij de kleur van de theezakjes....
Zo fijn voor Laura dat ze woonruimte gevonden heeft en het klinkt echt zo goed! En boven een winkel is toch altijd betere dan boven een café... ook al zijn ze nu nog gesloten.
En dan ook nog een nieuwe opleiding en baan. Sjonge...fantastisch!! Gaat ze meteen volgend weekend verhuizen, of moet er nog behangen worden, of gesausd of gestoffeerd? Hele verandering voor jullie en met namen voor jou, die de gezelligheid best zal missen...

Scraptastisch zei

3x geprobeerd en lang verhaal getypt maar krijg steeds fout code dus nu even kort ..heerlijke date, prachtig doosje geworden en veel succes met alles ...CEEP CALM en lees mijn mail maar, hihi
xx Gerie

Scraptastisch zei

Nou ja snap je toch niets van nu doet ie het wel!!!!
Had wel je blog opnieuw opgestart pppfffttt bel je over paar weekjes weer even op! doeiiiiiiiiiiiiiii

Angélique zei

Ik kom via het leuke doosje van Henriët bij jou, jij hebt er ook een superleuk doosje mee gemaakt met de feestelijke varkentjes. Ik denk dat je mij hier wel vaker zal zien.

Daphne zei

Ik ben al bij de andere dames geweest en kom nu hier, wat leuk is deze ook!!!!!
Die varkentjes, oh oh, zo lief🥰.
Het zijn van die leuke kadootjes om te geven, dit soort verpakkingen.

Wat een goed nieuws allemaal.
Tja, loslaten...... je kan het nergens in een boekje opzoeken, hoe je dat moet doen, er is geen opleiding voor (sowieso niet voor MOEDER zijn😉), je moet het maar gewoon doen.
Komt goed Monique echt waar.
Je hebt ze zelf opgevoed, dan weet je ook dat ze dit kunnen!!

Diny zei

Hier zij jouw leuke doosjes Monique....ook heel erg leuk gedaan!
Jullie zijn lekker bij elkaar aan de knutsel geweest!
Wat een mooi nieuws voor Laura....ik wens haar heel veel succes en jij ook met het lege nestsyndroom!
Ik had er wel degelijk last van moet ik zeggen!
Maar het went natuurlijk ook wel weer.
Groetjes en succes met alles,
Diny

Martha zei

Prachtig doosje Monique,
Mooi vrolijk dp en schattige vaekentjes!
Ik heb die van GerJanne net zitten bewonderen ook al zo leuk, heel leuk model ga ik zeker ook eens maken leuk kadootje!

Goed nieuws voor jullie, fijn dat je dochter werk en woning heeft en ja loslaten staat niet bij de L in het opvoedboekje...maar uit ervaring kan ik zeggen... het komt goed!
Liefs Martha

Eri zei

Je hebt een vrolijk doosje gemaakt met die leuke varkentjes. Fijn nieuws voor je kinderen!
Groetjes, Eri

Kaartenkraam zei

Allereerst wat een fijn nieuws voor Laura. Tja loslaten is en blijft lastig als moeder en helemaal loslaten gaat niet lukken maar dat hoeft ook niet.
Als moeder blijf je altijd beren op de weg zien die zij helemaal niet zien, maar dat hoort erbij toch?

Je explosiebox is hartstikke leuk, mooie papiertjes heb je uitgekozen en de varkentjes maken het geheel nog vrolijker!

groetjes van Ank

Anita van Deur zei

Wat een ontzettend leuk je doosje heb je gemaakt, schattig die varkentjes. Los laten is heel moeilijk maar het komt goed.

Creanita60.blogspot.nl zei

Hartstikke fijn dat Laura haar eigen stekkie krijgt en ook niet zo ver bij jullie vandaan, het went snel hoor! En ze zal vast vaak langs komen!
Leuk doosje is het geworden heerlijke vrolijke papiertjes heb je gebruikt.
Groetjes Anita

Elly zei

Het is een prachtig doosje. Leuk dit soort opdrachtjes.
Groetjes Elly

Trijntje zei

War edn leuke doosje heb je gemaakt. Fijn dat Laura het zo mooi voor elkaar heeft. Het gast vast goed komen!. Zeker verlangen we allemaal dat alles vrijer wordt.. maar dat zal voorlopig nog wel niet..HelaasGroeten Trijntje

Sarah zei

Wauw. Dit doosje is super leuk. En ik schaam me dat ik al zo lang niet op je blog ben geweest. Wat ziet het er mooi en fris uit. Bij mij is het zo druk dat ik weinig tot reageren kom op de blogs.
Fijn nieuws voor Laura. Bij mij is de eerste het huis uit, maar met de andere drie is het extra druk. Ik kan me niet voorstellen hoe het zal zijn als ze allemaal de deur uit zijn. Volgens mij heb ik dan een zee aan tijd. X

Original handmade by Janneke zei

Hoi Monique,
Via GerJanne naar jouw blogje doorgeklikt om ook hier te genieten van jullie creatieve challenge. Zo leuk om elkaar uit te dagen met verschillende technieken en patronen. Wat een leuke en vrolijke doosjes heb je gemaakt. Het is lang geleden dat ik hier geweest ben, dus heb nog een hoop terug te lezen ;-)
Fijn dat je dochter een eigen plekje in hartje Emmen heeft gescoord. Super gaaf voor haar.
Het wordt zo wel stil bij jullie in huis, dat zal best wennen zijn.

Groetjes Janneke

Annerieke zei

Wat een super leuke uitwerking van het explosie doosje. Het is zo'n vrolijk geheel met de leuke varkentjes en het fleurige papier.
Wat goed van je dochter dat ze een baan met opleiding heeft weten te vinden. En dan ook nog een eigen woning, de ruimte die ze heeft klinkt goed, de locatie ook denk ik. Er komen wel veel veranderingen aan hè, heb vertrouwen dat het allemaal goed komt. Hahaha, hoor wie het zegt, onze jongste gaat volgende maand ook uit huis, ik heb wel even tijd nodig om er aan te wennen hoor 😉.
Groetjes, Annerieke

Nicolette zei

Wat een vrolijk doosje, daar wordt je toch blij van.
En fijn dat je dochter een baan/opleiding heeft gevonden en een huis, super!
Groetjes Nicolette

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...