donderdag 11 februari 2021

52 weeks to Christmas (nog 45)


Hallo lieve allemaal,

Zaterdag en zondag moeten we snel vergeten. Maar gisteren, dat was een dag om door een ringetje te halen. Zo mag de winter wel een poosje aanhouden. De wegen zijn grotendeels schoon, de sneeuw is mooi wit en de wandelpaden in het bos worden weer begaanbaar. Dat is genieten met de grote G!

En het is tijd voor de wekelijkse kerstkaart. Het is meer een winterse kaart geworden maar ook met kerst te versturen. Ik had de kerst/winterstempels binnengekregen van Pronty en daar wilde ik graag iets mee maken. Na 2 mislukte pogingen, die in de prullenbak zijn beland, is dit het eindresultaat.

 Van de restjes(10x7,5) van de mislukkelingen, heb ik een drieluik gemaakt. Van tabstansjes heb ik de verbindingstukjes gemaakt. De sneeuwvlokken en de dotjes heb ik met witte embossingpoeder gemaakt nadat ik eerst het papier had gekleurd met Abandoned Coral en Evergreen Bough. 
De sneeuwpop, het engeltje en de penguïn heb ik in dezelfde kleuren gehouden. De tekst heb ik op een labeltje gestempeld. Hier 2 kleine gaatjes in geponst met de Crocodilletang en hierover 2 sequins geplakt waar een stukje touw doorheen ging. Nu houdt het engeltje het bordje vast.

Mocht je deze leuke stempeltjes ook willen, heb ik hier de artikelnummers:
Snowflakes 494.904.025 en Winter mini's 494.904.024

Het is weer gelukt deze week. Er ligt nog een trio klaar maar daar maak ik er morgen nog eentje van. Dan heb ik er toch weer 2 klaar en heb ik inmiddels al meer dan vorig jaar... 😃

Ik heb ook nog een paar winterse foto's voor jullie. Ik hoop dat jullie er net zo blij van worden als dat ik gisteren werd toen ik ze heb genomen. Ik heb Bowie Vaseline op z'n pootjes gesmeerd en toen aan de wandel. Het is een geklieder maar het hielp wel de ijsklontjes tegen te houden tussen z'n tenen en kussentjes.









Fijne donderdag!
Liefs Monique

P.s. Daphne, het is gelukt!



 

35 opmerkingen:

Freubelmina zei

Wauw Monique wat een prachtige kaart met de mooie stempels!
Heeeee ook les van Daphne gehad,leuk he?!
Ik ben benieuwd naar de mooie foto’s van jullie kanjer in de sneeuw....
Fijne donderdag xx

Margreet zei

Wat een gaaf drieluik, Monique. Leuk gedaan met die stempels en de toffe achtergrond.
xxx Margreet

Anita van Deur zei

Heel gaaf je kaartje en hele leuke stempels, fijne dag.

jackelien zei

Wat een leuk kaartje. Geweldig die foto's van de sneeuw.
Groetjes Jackelien

Caroline zei

Heel vrolijk kaartje!
En wat een prachtige foto's, heerlijk zo in de sneeuw.
Groetjes Caroline

Freubelmina zei

Wat een prachtige foto’s Monique, jij kunt daar heerlijk wandelen.
Vooral die laatste foto is super, alsof hij lachend op de foto staat en denkt bij zichzelf: vrouwtje schiet op met die foto want dan kan ik weer lekker dollen in de sneeuw!! Liefs xx

Daphne zei

Wat ontzettend leuk, zo'n 3luik.
Ik ga dit model onthouden, want dat wil ik ook wel eens proberen.
Wauw, je foto's zijn echt prachtig! Leuk he, een hond, zeker nu, in deze tijd, met die sneeuw en de prachtige natuur. Dat is genieten 2.0, haha.

Ik lig meteen in een deuk om je Bitmoji!! Het is niet alleen gelukt, maar......WE HEBBEN OOK NOG EENS DEZELFDE VOOR VANDAAG GEKOZEN!! WHAHAHAAA.

Trudy zei

Wat een schattig kaartje en leuk dat drieluik! Mooie foto's van de sneeuw!
Groetjes Trudy

Annemarie en Merit zei

wat een schattig drieluik, en prachtige foto's ja het is volop genieten geblazen met dit mooie weer.
gezellig dat je er weer bij bent deze week.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Jantine zei

Leuke drieluik, Monique! Mooi gedaan.
En die foto's zijn schitterend. Bij ons zijn alle straatjes binnen de woonwijken niet gestrooid en daardoor hier en daar behoorlijk glibberig. En ik merk aan mezelf dat ik banger ben dan vroeger om te vallen met de fiets :-( dus niet echt een juichstemming. Hoewel het landschap er echt schitterend uit ziet. Als ik maar niet naar mijn werk hoefde ;-)
Gezellig dat je er weer bent bij 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Crealientje zei

Prachtige drieluik kaart Monique!
Mooi kleur gebruik, ik hou er wel van:)
Je hebt mooie winterse plaatjes gemaakt, heerlijk om naar te kijken.
Je hond Bowie geniet, zo leuk om te zien:)
Fijne dag verder, liefs Crealientje.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje
groetjes ellen

Eri zei

Wat een prachtig drieluikje, een tof idee om zo de mislukkelingen tof te kunnen gebruiken. Prachtige foto's heb je gemaakt.
Groetjes, Eri

Martha zei

Leuk drieluik Monique
Mooi gemaakt, zo kom je van je restjes af!
Prachtige foto's, echt bijzonder he die sneeuw!
Ja Saartjechad eerstvookvijs tussen haar teentjes ook wij hebben vaseline gesmeerd dat helpt, ook heeft Saartje een trui aan tegen ijsklontjes op haar buikvacht
Liefs Martha

Caroline Cards zei

Een mooi drieluik en die stempels zijn erg leuk. Prachtige foto's heb je gemaakt!
Die afbeelding onderaan is ook al zo leuk.
groetjes, Caroline

Creanita60.blogspot.nl zei

Grappige kaart is het geworden met deze nieuwe stempeltjes. Je foto's zijn prachtig geworden en zo met het zonnetje erbij is het ook heerlijk om buiten te zijn als je je maar goed warm aankleed.
Fijne dag groetjes Anita

Diny zei

Wat een prachtige drieluik kaartje heb je gemaakt Monique.
De achtergrond is erg mooi gedaan en de figuurtjes op de voorgrond komen zo mooi uit.
Prachtige sneeuwfoto's....het is overal zo mooi als je gaat wandelen kom je mooie plaatjes tegen!
Groetjes Diny

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat een mooi winters drieluik Monique. Mooi die achtergronden bij die cute stempeltjes. Prachtige foto's heb je gemaakt, ik loop ook wat af te klikken als ik met Ziva wandel.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Hetty P. zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt
Hij is zo gaaf van kleur geworden en mooi afgewerkt met de nieuwe stempels.
Mooie winterse foto's heb je gemaakt
Fijne dag,
Hetty

Nicolette zei

Mooie kaart en wat zien je foto's er mooi uit. Jammer dat jullie schaatsbaan zo snel dicht ging. Hier ook de hele dag zon, maar hij is nog steeds open.
Groetjes Nicolette

marijke zei

Wat een goed idee om van afval een drieluik te maken. Heel leuk gedaan en leuke stempels ook! Gezellig dat je meedoet met 52wtc. En mooi de sneeuwfoto’s. Heerlijk. Groetjes Marijke.

Annerieke zei

Wauw, prachtig is je kaart Monique, wat heb je dit mooi gedaan. Ik vind de kleuren geweldig.
Wat een mooie sneeuwfoto's, heerlijk om buiten te zijn hè.
Groetjes, Annerieke

Suzan zei

Prachtige kaart Monique! En zoveel sneeuw, wel een beetje jaloers op hoor, hier bijna geen sneeuw gevallen helaas.
Groetjes Suzan

Margo zei

Wat een mooie kerstkaart e die foto's zijn prachtig
Groetjes
Margo

Irene zei

Een enig drieluik, schitterende foto's én een een heel leuke bitmoji!!! Die heb ik ook een tijdje gebruikt maar ben er weer mee gestopt..
In de krant las ik ook de Vaseline-tip dus direct aan wat mensen doorgegeven!
XxIrene

Henriët zei

Wat een gezellig drieluikje. Mooie kleuren heb je gebruikt. Ik meende ze te herkennen maar zie toch andere namen.
Jouw foto's zijn prachtig. Het echte winterweer! Hopelijk krijg ik zaterdag nog de kans om wat mooie plaatjes te maken.
Groetjes van Henriët

GerJanneke zei

Heel leuk, die stempeltjes en ik zag dat ze helemaal niet zo duur zijn.
Leuk model heb je ook gemaakt.
En zo leuk te lezen dat jij ook zo geniet van dit weer. Nu helemaal he, met die zon erbij. Gewoon een cadeautje. Alle doorgaande wegen zijn goed berijdbaar, wat willen we nog meer?? Prachtige foto's!

Nancy zei

Hey Monique,

Wat een leuk drieluikje maakte je!

Liefs,
Nancy

Chantal zei

Wat een mooie drieluik.
Groetjes, Chantal S

Marjan zei

Heel gaaf vind ik je drieluik kaart met de leuke afbeeldingen en prachtige achtergrondjes! Mooie foto's ook Monique, ja... het is echt heerlijk weer. Nog maar even van genieten want voor je het weet is het weer voorbij.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een gave drieluik Monique, zo leuk die engeltjes, ik hou ervan..en het winterse landschap is heerlijk genieten, vooral met een zonnetje erbij..Bowie kan ook heerlijk aan de wandel met de vaseline tussen de pootjes...Bedankt voor je deelname bij 52 WTC. Groetjes Ingrid.

Angelique zei

Prachtig, kleurig drieluik met de leuke stempeltjes. Hele mooie foto's van je wandeling met Bowie. Prachtig gebied om te wandelen, er is flink wat gevallen bij jullie.
lieve groetjes Angelique

Josje zei

Wat een mooie drieluik heb je gemaakt mooie foto’s

Kaartenkraam zei

Wat een leuk drieluik, leuk om het zo samen te stellen.
De kleuren zijn ook heel mooi bij elkaar. Persoonlijk houd ik niet zo van dit soort stempels maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ze passen in ieder geval heel goed bi jde achtergrondjes en komen door de dikkere zwarte lijnen goed tot hun recht.
Je foto's zijn ook een lust voor het oog!

groetjes van Ank

Trijntje zei

Hier ben ik dan eindelijk. Ben nog met mijn blog rondje van donderdag bezig.. het is een hele klus om alles te bekijken. Maar altijd heel leuk. Zien wat voor kaarten iedereen maakt. De jouwe is prachtig. Wat een schitterend drieluik.Prachtige inkt technieken. Mooie kleuren. Je geniet vsn het Prachtige winterweer. Ik ga straks ook een rondje lopen. Jij ook nog maar genieten van dit heerlijke winterweer Groeten Trijntje

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...