donderdag 11 oktober 2018

Op een grote paddestoel

Hallo allemaal,

weer eens een kaartje van mij. Het was hier een beetje hectisch afgelopen week. Mijn schoonmoeder viel 3 dagen achter elkaar om. De ene keer tegen de gaskachel aan met als gevolg brandwonden op de rechterkant van het lichaam. Ook 'snachts om 2 uur en dan pas om 6 uur 'smorgens aan de bel trekken. Ze heeft een alarmeringsysteem om de nek hangen maar er op drukken ho maar. Ze is 85. Dus op naar de dokter. Om een lang verhaal kort te maken, ze heeft een pacemaker gekregen. En thuiszorg en hulp die er door het ziekenhuis is doorgedrukt. Want ook dat is niet nodig, ik red me zelf wel..... Gelukkig is ze nu weer thuis en komt Geert ook weer thuis vandaag. Voor hem was het wel spannend, het werk brengt het mee dat hij niet zomaar thuis kan komen.

Maar nu mijn kaart. Deze en nog een kaart hebben de dames gemaakt tijdens de workshop vorige week donderdag. Ze hebben heerlijk gespeeld met oxides, masks en stempels.


Zelf doe ik dat het liefst. Het huisje is van Lavinia. Een mooi merk stempels. Het enige nadeel aan die stempels is dat ze zo plakken. Heeft iemand van jullie daar een oplossing voor? Ik hoor het graag.

Dank jullie wel voor de reacties op mijn gluten intolerantie. Nu ben ik toch gegaan voor een second opinion bij de huisarts. Die heeft bloed af laten nemen. Nu blijkt dat ik helemaal geen gluten intolerantie heb. Mijn vitamine B12 is super en de vitamine D is voor een vrouw van 50 ver boven het gemiddelde. Ook de magnesium is prima.  Dus je snapt wel dat ik me genaaid voel. Heb dure vitamine preparaten in huis gehaald. Allerlei glutenvrije producten e.d. Binnenkort krijg ik een oproep voor een endoscopie. Dan heb ik alles gedaan om dingen uit te sluiten.

Zondag ben ik terug met een reminder voor de herfstchallenge bij Knutsels en Kadootjes. Dat zal een gepland berichtje zijn. Morgen ga ik met Laura een weekendje naar Katwijk aan Zee. Ons moeder/dochter weekend. Zaterdag met de fiets erop uit en 's avonds naar Soldaat van Oranje. Ik heb er zin in en het weer ook. We kunnen ook aan het strand gaan liggen. Jonge, wat een nazomer!

Tot blogs,
liefs Monique

26 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Jeminee Monique dat was zeker een heftige week! Maar wel fijn dat er nu doorgedrukt is dat ze hulp aan huis krijgt, dat geeft jullie een rustiger gevoel en met haar gekregen pacemaker zal ze hopelijk niet meer omvallen!
Maar jouw verhaal is ook te gek voor woorden! Wat goed dat je een second opinion hebt gedaan en ben je in één klap genezen verklaard, wat zul je opgelucht zijn zover! Je kaart is natuurlijk weer waanzinnig mooi en wat zullen de dames van de workshop hebben genoten! Ga jij maar heerlijk met je dochter Laura op pad en genieten! vergeet je zwempak niet whaha en dat in de herfst...geweldig toch!!!
xx Gerie

Irene zei

Monique wat een verhalen!!!! Je hebt het wel weer voor je kiezen gehad maar vwb schoonmamma lijkt het dan nu eindelijk "onder controle" en voor allemaal een stuk rustiger/veiliger zo!!
Het is gewoon bar en boos hoe jij op het verkeerde been bent gezet maar hoeraa...goed nieuws!! een heel leuk weekend voor de boeg en idd het mooist denkbare weer dus GENIETEN met je dochter!! Je kaart is SUPERRR!!

xx Irene

Anita van Merode zei

Dat is behoorlijk schrikken van je moeder! Super dat het ziekenhuis goed gereageerd heeft. Nu jij zelf nog, jeetje dat is ook wat, een verkeerde diagnose. Goed dat je het nog eens uit liet zoeken.
Je kaart is prachtig, met hele mooie stempels! Ook de kleuren horen helemaal bij de tijd van het jaar.
Sterkte met alles.
Gr Anita

Cards en Box bij Lady M zei

Wat een narigheid allemaal gelukkig gaat het met je schoonmoeder wat beter nu jij nog hopelijk heb je gauw baat en voor nu lekker genieten van je weekeind in mijn mooie dorp en van soldaat van oranje je kaartje is erg mooi groetjes maartje

Blankina zei

He Monique wat een super mooie kaart, ik hoop dat je prive leven weer in een rustiger vaarwater komt en veel plezier met je dochter moeder dag/weekend! Liefs Blankina

PS Misschien met staz on inkt stempelen een keertje? Daarna misschien minder plakkerig? Heb zelfs geen Lavinia stempels

Ans Gilbert zei

Oh, ik dacht dat je meteen naar de HA was geweest, maar gelukkig was het loos alarm.
Prachtige kleurrijke kaart, geniet van je moeder/dochter weekend en beterschap voor je schoonmoeder,
Ansx

Margreet zei

Dat was zeker een heftig weekje, Monique! Tja, die oudjes blijven het liefst thuis en al die hulp is niet nodig....ik herken het helemaal.
Wel fijn dat Geert er nu ook weer is. En wat een leuk weekend heb je voor de boeg. Heel veel plezier!
Je kaart vind ik schitterend, zowel de kleuren als de gebruikte stempels.
Lavinia plakt idd en blijft dat doen. Ik zou er geen oplossing voor weten.
Wat een gedoe met je glutenintolerantie. Gelukkig dat je het niet hebt. Misschien kun je je spulletjes verkopen?
Nogmaals een fijn weekend!
xxx Margreet

Joanne kramer zei

Nou zeg....dat is weer een enerverende tijd... Fijn dat het nu allemaal weer 'goed'gaat en rustiger is. Als we zelf later als we oud zijn maar niet zo eigenwijs zijn ... ;-).
Wat goed zeg dat je verder bent gaan kijken wat betreft die gluten!
En je kaart....die is zo mooi! Prachtige kleuren en stempels bij elkaar.
Enne...ik hoop dat de tekst vandaag voor jou van toepassing was!
En anders komt dat dit weekend vast goed! Heel veel plezier!
groetjes Joanne

Sylvia zei

Wat een vervelende dingen allemaal,Monique.Je kaart is prachtig.

Groetjes,Sylvia.

Rosina zei

Nou Monique je heb wat moeten incasseren afgelopen week...daar word je echt niet vrolijk van..hopelijk gaat het nu met een pacemaker beter met je schoonmoeder...eigenwijze oudjes hè....en wel fijn dat je geen gluten intolerantie heb...jammer dat ze er niet eerder achter zijn gekomen..maar nu zal het hopelijk weer beter worden gaan met je...
Je kaartje is weer geweldig mooi zo kleurrijk en mooie stempels erop...

groetjes
Rosina

Caroline zei

Ach jee dat is naar zeg van je schoonmoeder. Maar je hebt een leuk wekend in het vooruitzicht! Gezellig samen naar Soldaat van Oranje. Ik ben al 2x geweest, hij is geweldig! En het weer is nu ook genieten aan het strand denk ik. Geniet ervan!
je kaartje is ook weer zo mooi!
Groetjes Caroline

Henriët zei

Heel bijzonder dat de uitslag van je bloedtest nu goed was. Hoe hebben ze de vorige keer de diagnose gesteld dan? Scheelt wel een hele hoop gedoe!
Mooie kaart heb je gemaakt. Mooi zoals jij een heel verhaal vertelt op zo'n kaart. Ik doe het je niet na.
Groetjes van Henriët

Nancy Soetaert zei

hopelijk is alles nu prima ok met je schoonma, ook niet leuk voor je man om dan alles van op afstand mee te moeten maken...
Fijn voor jou dat je toch niet gluten-intolerant bent! Maar dan stel je je toch wel vragen over de labo-analyses hé!

Je kaart vind ik een echte beautie!
groetjes
Nancy

Creanita60.blogspot.nl zei

Och wat sneu voor je schoonmoeder en op de knop drukken homaar heel herkenbaar ik hoop dat het nu beter met haar gaat.
Je kaartje is prachtig geworden leuke kleurtjes ook!
Groetjes Anita

GerJanne zei

Nou ja! Dat is dus langs me heen gegaan! Niet van je schoonmoeder natuurlijk maar dat verhaal over die gluten. Sjonge, kan me voorstellen dat je je enigszins genaaid voelt. Ik heb gezien hoe mijn broer eraan toe was, voor er ontdekt werd dat het gluten intolerantie was.
Ik ben benieuwd of er nog wat uitkomt.
Je kaart is fantastisch! Superleuk! Ik wens je onwijs veel plezier met Laura in Katwijk/Valkenburg/Leiden.
Geniet ervan!
Liefs,
GerJanne

Diny zei

Wat zorgelijk Monique.
Gelukkig is er nu wel hulp ingeschakeld en hopelijk is ze nu oke.
Je kaartje is prachtig!
Groetjes en sterkte he,
Diny

Cinderella zei

Hoi Monique zo te lezen dus een heftig weekje achter de rug hopelijk nu weer rustiger geniet van Soldaat van Oranje ik vond het Kei mooiii en je kaart is super .

Liefs en Creatiefs
Cinderella
XX

Gerrina zei

Da's schrikken met je schoonmoeder! Fijn dat ze meer hulp aanvaard!
Je kaart vind ik prachtig! Ook ik speel graag zo met stempels en kleur :) Veel plezier dit weekend; het word echt perfect weer voor een moeder-dochter weekend! Kan me niet herinneren dat het ooit zo warm was zo laat in het jaar... Groetjes, Gerrina

Marja zei

Jeetje Monique je hebt zeker een heftig weekje achter de rug. Fijn dat het nu is opgelost en je schoonmoeder hulp krijgt.
Maar nu genieten van je heerlijke moeder dochter weekend.
Je kaart is weer een plaatje.
Groetjes Marja.

Daphne zei

Zo, dat klinkt hectisch zeg, bah.
Gelukkig heb je de beslissingen aan andere over kunnen laten, soms is dat voor (schoon)moeders beter, dan kun jij je achter deze beslissing verschuilen en hoef je niet te zeggen dat het echt het beste idee is om hulp te krijgen.
De kaart is zó mooi, de kleuren springen eraf, echt zoals het buiten ook kan zijn 's morgens bij zons opkomst of 's avonds als de zon weer onder gaat.
Het plakken.. ....heb ik soms ook, helpt het misschien om je papier wat je gaat bestempelen in de wrijven met talkpoeder of een anti statisch doekje? Anders zou ik het ook niet weten.

Belachelijk van het gluten verhaal.
Soms denk ik wel eens, waarom zo gauw een diagnose geven? Eerst alles uitsluiten en onderzoeken kan een hoop frustratie, geld en gedoe schelen.
Sterkte ermee, ga nu eerst maar lekker van jullie weekend genieten.
Bikini mee? 😉

Hermien zei

Pfff Monique wat vervelend allemaal met je schoonmoeder, maar goed dat er extra hulp is ingeschakeld. En het zal zeker niet leuk zijn geweest voor Geert want op zulke momenten wil je natuurlijk bij je moeder zijn.
Fijn dat er dit weekend leuke dingen om het programma staan. Leuk plaatsje katwijk aan zee we zijn er jaren terug op vakantie geweest.
Zou ik bijna vergeten dat je kaartje prachtig is.

Groetjes Hermien

Josje zei

Ik hoop voor je dat alles nu eens duidelijk gaat worden en dat het in een rustig vaarwater komt sterkte met alles
Mooie kaart heb je gemaakt

Kaartenkraam zei

Hopelijk doet het leuke moeder/dochter weekend alle zorgen van de afgelopen tijd vergeten!
Je kaart is supermooi, wat een prachtige kleuren!

groetjes van Ank

Freubelmina zei

Wat een zorgen om je schoonmoeder Monique,tja dat brengt die leeftijd met zich mee...wij hebben het ook allemaal gehad met mijn schoonmoeder...hopelijk gaat het nu allemaal beter,fijn dat alle hulp ingeschakeld is,eigenwijze mensjes zijn het toch he?!
En jij dan....wat een uitslag! Maar goed dat je zelf zo goed voor jezelf opkomt!
Je kaartje is schitterend en nu geniet jij vast lekker van je weekendje weg!! Wij zijn net terug van een weekje Zuid-Limburg en hebben hoogzomers weer gehad,super he in oktober?!!! Lieve groetjes xxx

Marjan zei

Wat naar dat je schoonmoeder zo vaak viel en brandwonden opliep! Het niet gebroken van het alarm herken ik van zowel mijn eigen moeder als van mijn schoonmoeder. Mijn moeder lag een hele nacht op de vloer met een gebroken heup ...
Tjonge... ook die vermeende gluten intolerantie ... hoe is het mogelijk!

Je kaart vind ik geweldig, heel mooi en warm en wat een gave stempels!

Trijntje zei

Hoi Monique . Je kaart is prachtige. De dames zullen ingenomen zijn om zo"n mooie kaart te maken op de workshop. Wat fijn dat er en oplossing is gevonden voor je schoonmoeder. Jullie kunnen daar ook niet steeds zijn. En dat de oorzaak van het vallen is gevonden. Hopelijk lost de pacemaker het probleem op. Goed dat je een second opinion hebt aangevraagd... Het kan wel zijn dat je lichaam op het moment van de vorige onderzoeken in de stress zat en dan krijg je soms hele andere uitslagen een moment opname. Maar ik zou dit zeker met de huisarts bespreken want het is wel vreemd. Fijn dat je geen gluten intolerantie hebt zoals het nu lijkt Sterkte ermee. Je hebt vast met j dochter heel erg genoten van jullie weekendje uit. Het weer is nog super! De soldaat van oranje blijft mooi. Groeten trijntje

Een doorkijkje bij Knutsels en Kadootjes.

 Hallo allemaal, hier trekt de mist op en schijnt het zonnetje....voorlopig. De afgelopen dagen hebben we bij de bakker een marathon gelopen...