vrijdag 9 mei 2014

Dat was schrikken...

Hallo allemaal,

De rust is er weer in Huize Eding. Dinsdagavond is mijn angst, dat er tijdens het trainen van Kevin op de crossbaan iets fout zou gaan, ook daadwerkelijk gebeurd.
De hoogste bult om te springen heeft ie niet gehaald en is van de motor afgewipt en 4 meter naar beneden gevallen. Volgens omstanders en chirurgen heeft hij een engeltje op zijn schouder gehad. Hij heeft uiteindelijk alleen maar een sleutelbeen gebroken en alles zwaar gekneusd.
Overal schaafwonden ( wat ie wel stoer vindt ) Nou mams niet.

Geert en onze dochter Laura hebben het zien gebeuren, wat zijn geluk was, en konden erger voorkomen. Laura is direct de bult opgegaan en heeft iedereen tegengehouden, terwijl Geert hem van de baan heeft gehaald en gestabiliseerd. Binnen de kortste keren stond de ambulance er en kwam de trauma helikopter. Omdat hij pijn op de borst en in de nek had, hebben ze niet getwijfeld en hem per helikopter afgevoerd naar het UMCG in Groningen.
Ik zat thuis een workshop te geven en wist genoeg toen ze zonder Kevin thuiskwamen. Dan laat je alles liggen en zoekt spullen bijelkaar en gaat vervolgens met z'n allen naar Groningen. Dat is een lang uurtje rijden omdat je niet weet hoe ie er aan toe is....
De schrik slaat om je moederhart als je hem ziet liggen onder de modder en bloed....maar gelukkig had ie praatjes (lekker stoned van de morfine) Na uren van wachten en onderzoeken hebben ze toch besloten hem een nachtje te houden. Jongeman, zei de chirurg, hier ben je wel even zoet mee! Hoe lang dan vraagt Kevin, want ik heb zondag een wedstrijd......hmmmm.... Nu denkt ie er wel anders over, nu de morfine eruit is en hij het moet doen met paracetamol.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en weet je dat het de risico van de sport is maar mooi is het niet. Voorlopig zit ie een aantal weken thuis en is het hier af en toe net een jeugdsoos. Voor Kevin is het natuurlijk leuk dat zijn vrienden langs komen maar ik geloof dat ik maar eens bezoektijden ga invoeren.....hahahaaa

Een kaartje maken zat er ook niet in de laatste dagen maar nu ben ik toch maar weer eens voor gaan zitten. Het resultaat zien jullie zondag als reminder voor de challenge van Knutsels en Kadootjes.

Voor nu laat ik een kaart zien die ik vorige week heb gemaakt tijdens een workshop. Maar nog niet heb laten zien.


Ik ga jullie niet meer vertellen wat er allemaal opzit. Dat kunnen jullie zo wel zien. Wat ik alleen wel heel leuk vind, is om pagina's van oude vergeelde boeken te gebruiken. Voor € 0,50 koop je er een bij een kringloopwinkel. Kost niks en kun je van alles mee doen.

Het was een lang verhaal deze keer maar het was lekker om even van me af te schrijven.
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en morgen gezond weer op!
Liefs, Monique

11 opmerkingen:

Wilma zei

Dat moet inderdaad schrikken zijn als je een dergelijk bericht krijgt Monique. Gelukkig is hij weer thuis en heb jij toch weer een heel MOOI kaartje gemaakt.
Alvast een heel fijn weekend toegewenst.
Liefs Wilma ☺☺☺

Anneke zei

Jee wat een verhaal zeg. Dat was zeker schrikken. Fijn dat het nog zo is afgelopen. Nu bijkomen. Watnheb jij een leuke kaart laten zien. Ga ook eens naar de kringloop. Pas goed op jezelf en tot zondag. Ben benieuwed wat er komt. Groetjes Anneke.

Trijntje zei

Hoi Monique, zeker even schrikken.Inderdaad gelukkig dat het zo is agfgelopen. Ja op een motor ben je kwetsbaar en als je dan ook nog gaat crossen........ Maar ja dat zijn jongens. Je kaart is prachtig geworden. Sterkte met de patient. Groeten Trijntje

Ans Gilbert zei

Hoi Monique,
Wat is dat schrikken zeg, wij gingen vroeger graag naar de motor cross kijken, maar die valpartijen brr..Gelukkig is het redelijk goed afgelopen..
Je kaartje ziet er prachtig uit, fijn weekend..wat een rotweer is het..liefs Ans

marja kenter zei

Wat een schrik. Sterkte ermee.
groetjes Marja

Cards en Box bij Lady M zei

gelukkig dat het nog zo afgelopen is ik wens je sterkte het kaartje is in ieder geval heel mooi groetjes maartje

Wil Frutsel zei

Zoooo Monique, hij heeft echt een engeltje op zijn schouder zeg, gelukkig valt het achteraf dan toch nog mee. Beterschap voor hem. Je kaart is prachtig geworden.
liefs Wilma

Hetty zei

Nou dat was zeker schrikken! Maar gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Ik zou maar bezoektijden instellen, dan heb jij tenminste nog tijd om te knutselen, want het is echt knutselweer.
Beterschap voor je zoon.
Je kaart is heel mooi geworden, leuk idee om oude boeken te gebruiken.

Groetjes Hetty

jolanda zei

mooie kaart.
Kan me indenken dat je vreselijk geschrokken bent

Cinderella zei

Hoi Monique
Ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken zeg jeetje.
Van harte beterschap en een snel herstel en voor jou succes met de jeugd
Liefs Cinderella

Creanita60.blogspot.nl zei

Jeetje Monique,
Dat is heftig ik heb net even al je berichten van afgelopen week door gelezen.
Ik kan mij voorstellen dat de angst dan toeslaat en het herstel zal ook nog wel even duren want gekneusde ribben herstel duurt wel een paar maanden.
Ook een heldhaftig optreden van Laura. kanp hoor!
Sterkte met de patiënt groetjes Anita

One of a kind

Hallo allemaal, daar zijn we alweer met de reminder van Knutsels en Kadootjes. Er zijn al weer 2 weken om. We hebben al heel veel leuke inze...